Sidor

måndag 18 maj 2009

Vilken helg!








Gimli i egen hög person!


Yvonne med Nemo övar fotposition


Sandra med Louie lyssnar aktivt på när Lelle förklarar



Malin och Alizza funderar på övningarna









Jenny med Diezel diskuterar strategier med Lelle











Erika med Vippe lyssnar på vad Lelle har att säga








Camilla med Yoshi pausar med lek











Anette med Wilda tränar fotposition










Lelle och Anette diskuterar
I fredags åkte jag till centralstationen i Stockholm och hämtade Lelle med sin blåa storpudel Gimli. Malva och Kajzza var med för att få träffa Gimli utanför hemmet. Detta för att de inte skulle bli för taggiga på honom av både osäkerhet och vaktighet av hemmet. Allt flöt på riktigt bra!


Väl hemma hälsade Monya och Tobias på Gimli och Lelle, lugnet lade sig efter en liten stund. Middag skulle fixas och jag behövde en dusch! Hur ska detta hinnas med... JO, har man Lelle här så löser sig allt! Han fixade maten och jag fick dö i soffan en stund och sen duscha. När väl alla kursdeltagare till helgens kurs kom så var allt klart och jag hyggligt pigg..

Vi åt gott och diskuterade hundarna. Lelle hade all chans i världen att fråga och fundera inför lördagen.

På lördagen drogs det igång med huller om buller övningar (mingel) där Lelle såg hur vi jobbade med våra hundar och hur de sökte vår kontakt. Superbra övnings om jag själv aktivt använder när jag har kurser.

Vi fick också jobba med apportering - hör och häpna! Malva tog apporten!!!
Platsliggning - Malva var tyst hela tiden! Kajzza var med och tränade under lördagen - duktig men man måste träna i små doser med henne.

Söndag - vi jobbade vidare med mingelövningar, platsliggning, inkallningar och rutan och även fjärrdirrigering. Kul - de 2 sistnämnda momenten har jag inte jobbat aktivt med sedan mitten av 80-talet. Jo, fjärren, men enkom sitt-ligg, inget ställande. Monya fick sitt livs stora träningspass! Härlig hund att jobba med - så alert och arbetsvillig!
Jag har säkert missat något men jösses så nyttigt det var att få denna helg. Detta gör att jag har preliminärbokat in Lelle igen i slutet av augusti... häng på nu om ni vill! Vi som var med behöver en reminding helg och ni som inte var med - ta chansen och var med!










8 kommentarer:

  1. Tack det var ju ett väldigt informativt inlägg. Vi som inte var med? Ska vi gissa och bara vara avundsjuka?

    SvaraRadera
  2. Lotta igen, nöjd nu18 maj 2009 kl. 21:43

    Det var bättre!

    Och ja, vi blev avundsjuka. Så härligt det ser ut. Och vilket väder!

    Nu ska vi verkligen försöka hålla slutet av augusti rent i almanackan.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Lotta, ja jag är tjatig idag,18 maj 2009 kl. 21:48

    När du berättade om din Nalle-knapp skämdes jag eftersom jag kom på att vi faktiskt inte hade någon. Men nu har vi det! Och visst är Nalles resa så bra. All heder åt Perre som ÄR Nalles resa. Och åt dig som gör reklam för dem!
    Kram igen

    SvaraRadera
  4. Hellooo och tack för senast och för allt trevligt du ordnade. Kram!

    SvaraRadera
  5. Kalendern hålls öppen i slutet på augusti! Underbara bilder, och vilket fint väder ni fick!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad lyckad helgen verkade bli, önskar att vi oxå hade kunnat varit med som det var tänkt från början. Men vem vet, vi kanske dyker upp i Augusti. Som det ser ut nu så blir Koffies ben bara starkare och starkare.

    SvaraRadera
  7. Jaha, slutet av augusti.... Matte funderar, verkar som att kugghjulen i hjärnan rullar långsamt efter ett par planeringsdagar med jobbet - själv har jag ENBART tränat att springa i vänstervarv i helgen. Tror nog att det hade varit mer givande hos er...

    SvaraRadera
  8. Virker som dere har hatt en riktig fin treningshelg. Dere har sikkert fått inspirasjon og motivasjon til å fortsette treningen alle i hop. (Neste helg åker vi på bruksläger på Tånga Hed :)DET ska bli kul)

    SvaraRadera