Sidor

söndag 10 maj 2009

Helgen passerat med allehanda väder!

Jag tog en kvällsrunda i fredags, bort till Sussi som inte hunnit dricka sitt kvällskaffe... och när jag väl var där - undrade hon över regnet. Vilket regn?!? Tro't om ni vill, när jag gick hemifrån var det uppehåll och jag hann nog knappt in innan himlen formligen öppnade sig!

Vi börjar så småningom gå och hann inte mer än ut så öppnade sig himlen återigen!

Sussi vände med sina, Yatzzy är inte supersugen på att röra sig med sin jättemage!

Jag tog mig hem halvt simmande kändes det som.

Gårdagen, lördag, telefonen ringde före 9!! muttrande tog jag mig ner för att svara; det var Malin, Sussis dotter. Hon ville låna min kamera, hon skulle till Borlänge och pussa på tollarvalpar. Och jag kan tro att min kamera blev välanvänd!

Själv blev det en tur ut i Ågesta-skogen. Skönt! Sen har jag varit ute och vilat... Tjejen i min skola fick ta Tobias själv på promenad - det resulterade i 2 varv runt min radhuslänga och sen gick vi till farmor ch farfar med Tobbe OCH Kajzza. Stooort framsteg vill jag lova! Ge godis gick bra samt att krama om Tobbe när jag gick hem.

Idag söndag, har vi haft städdag i föreningen. Ingen Eva här... min vän från Riga brukar lyckas pricka in dessa städdagar - men inte denna gång! Så det var bara vackert att ta sig ut och städa. Trevligt som vanligt - vi tog oss an 2 rabattpottor - oj vad vi rensade, grävde, flyttade rosor och astilbe - blev riktigt fint!

Hade nu kameran varit hemma hade jag fotat - men se kameran är kvar hos Sussi... det börjar närma sig betänkligt smått där. Med andra ord är det bättre att kameran är där än hemma hos mig.

På torsdag sticker jag iväg på lägerskola med min klass! Åter fredag - och då kan jag säga att det är hem med en jädrans fart - Lelle kommer in ungefär samtidigt som jag hinner in till centralen!

Toché om denna helg

1 kommentar:

  1. Ha det så kul på skolresan. Hoppas du slipper hårt underlag bara.

    kram
    majsan

    SvaraRadera