Sidor

söndag 31 maj 2009

Dubbla pass agilityträning i värmen

OJ att hundarna orkar!
Jessica hämtade Malva och Kajzza i förmiddags (läs i morse) för en stunds träning. Det har ju varit gassande sol.
Jag tycker inte att det är helt fel att köra i värme - bara man håller koll på hur hundarna mår.. och detta var ju lite också att se hur de orkar inför tävlingen på lördag.

Sen blev det en tur nu ikväll också, då fick alla följa med och jag med kameran.. tog inte många kort - de var ju helt spattiga hundskrällena!
Snurrade in sig själva och mig i kopplena, Tobias gjorde nästan en rosett runt mitt vänstra ben..

Jag hade nykokt kycklinglever med mig... vet ni, det struntade Malva och Kajzza i - bara de får träna med Jessica så kan jag fresta med vad som helst! Underbart

Daniel och Tina kom med ikväll också med silvertoyen Wilma, toyen Noah och Aki aprikos (röd?) toyhane. Jösses vad det gick! Ända till Wilma blev akut dålig.. vet inte vad som hände - men vi skickade dem direkt till veterinären. Så nu sitter jag här och är orolig..

I onsdags tävlade Yalla, pappa till min sista kull, i rallylydnad - de vann hela kalaset på maxade 100 poäng - grattis Linda!!

Nog för nu - resten av levern är färdig på spisen, ska stänga av..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar