Sidor

torsdag 28 maj 2009

Lycklig

Kunde jag skulle jag steppa runt av glädje - men något ger sig till känna i kroppen.... Stockholm hade vårruset i går... och jag var med... jag tror alla kallar det för träningsvärk! Lite blodad tand fick jag, ska försöka komma igång och jogga så att Bellmanstafetten orkas med till hösten!

Nåväl, idag har jag varit hos veterinären med Monya och Tobias, med var också Nemo, från Malvas första kull.

Monya blev ögonlyst ok och även patellaundersökt UA - Yes! *segergest*
Tobias blev ögonlyst ok - så nu behöver vi inte tänka mer på det!
Nemo blev ögonlyst ok och även patellaundersökt UA - SUPER!!

Utav Malvas valpar (10 st) är nu:
1:a kullen: 1 av 3 ögonlyst, patellaundersökt och HD-röntgad (UA, UA och B) - kanon!
2:a kullen: 3 av 4 är hd-röntgade - 1 med A och 2 med B, 2 av 4 är patellaundersökta och ögonlysta UA.
3:e kullen: de är för unga ännu

Sammanlagt är 4 av 10 hd-röntgade och fria!
3 av 10 är patella- och ögonlysta fria.

Jag vet att Drutt, Monyas bror kommer att patellaundersökas och även ögonlysas.
Ur första kullen är och blir det bara Nemo som kollas - mycket för att jag nu tänker använda honom på Kajzza.

I 3:e kullen kommer garanterat 2 bli hd och patellaundersökta, förhoppningsvis även ögonlysta.

Ur Kajzzas enda kull är en ögonlyst/patellaundersökt och HD-röntgad: UA/UA/B, av 3 födda valpar och 2 kvar.

Nu ska jag sent om sider ta mig en middagsmacka (eller 2) och kaffe

6 kommentarer:

  1. Grattis till resultatet, roligt att det ser bra ut för dem valpar du har fött upp! =)

    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Du är en DOTTIG uppfödare. Härligt med friska vovvar! Kram./Erika

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Hoppas på lika bra resultat för mattes lilla Druttskrutt (som börjar bli alldeles för intresserad av tikar på träningarna, hm).
    Härligt med Vårruset, och med träningsvärk.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hurra Hurra Hurra!!!

    Kram
    Majsan

    SvaraRadera
  5. Härligt!
    Grattis!
    Synes imorgon i Hammarskog. ska bli skitkul m pudelutst igen :)
    kram//G-M

    SvaraRadera
  6. Ha en bra mors dag, morsan!

    SvaraRadera