Sidor

tisdag 12 maj 2009

Sitter på jobbet...

och har faktiskt några minuter över innan det är dags för möte!

Jag har klarat av alla 27 utvecklingssamtal! En milstolpe på terminen!

Jag förstår nu varför de flesta lärare säger att efter påsklovet är terminen slut... den ena veckan efter den andra är upphackad med helgdagar och aktiviteter.

Vi har framför oss lägerskola, fotbollsturnering, gångpolaren, båttur runt djurgården och så då helgdagar...

Nedräkning med missmod. Jag vill verkligen fortsätta som lärare - men ska nu först och främst flytta (ingen lägenhet ännu) och sen SKA jag studera klart samtidigt som jag arbetar.

En annan nedräkning jag har är att helgen kommer snabbare fram än jag hade tänkt!! Hjälp!! Jag som är borta på lägerskola och allt. *gulp*

Allt brukar ordna sig - så visst är det mycket att tänka på - men det jag inte hunnit med, ja, det får jag allt göra senare!

Ikväll ska jag ivarje fall ta Monya till veterinären - jag tror hon har nåt "skräp" i halsen. Inbillning?! Ja, inte vet jag, men det är bättre att kolla av nu innan det verkligen får fäste och blir en kronisk historia. Med till veterinären får Kajzza följa - men bara för att låna vågen.

Det är inte annat än att jag gör vågen å hennes vägnar - så här fin i kroppen har hon nog aldrig varit.

Ha det gott! igelkott.... hm, måste ringa Gunilla med Ebba (hennes avskedsord när vi pratar i telefon)

5 kommentarer:

  1. Ja nu när du har fått "smaka på" att arbeta som lärare så kan jag förstå att motivationen är på topp för att plugga klart. Hejja hejja!!! säger vi, även om det kan vara nog så tufft att både arbeta och plugga. Du får väl hojta till om du behöver hjälp med något när du sätter igång med dina planer.

    Kram
    Majsan

    SvaraRadera
  2. Halloj gumman, har du mycket att göra? ser ut så!!! Likadant här, Mats, han tycker jag skall planera mina veckor,Hmmm, hur gör man det? Kramiz från oss härute i skärgården/Jane

    SvaraRadera
  3. Ja, du verkar ha hamnat på rätt ställe! Verkligen något att satsa på men det låter tufft att hinna med både att jobba och plugga. Men det fixar du!

    Lycka till hos veterinären!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Halloj! Klart du måste ringa till oss! Länge sedan. Har knappt vågat smsa... Skönt att vara färdig med alla samtal. Strongt gjort! Vi längtar tills näst nästa helg... "Liten" överraskning kommer då! Klart slut varulvstjut från Kallhäll

    SvaraRadera
  5. Jaa du, nu får du se framemot skolavslutningen, flyttningen - vart då??? undrar vän av ordning - och vad hör man, börja plugga igen. Jag har alltid gjort allt sent i mitt liv, så det går nog bra ska du se!

    SvaraRadera