Sidor

onsdag 6 maj 2009

Äntligen!

Äntligen kom det efterlängtade regnet - men VARFÖR under min kurs? Jag som kaxigt stog och sa att jag inte haft regn på mina kurser på över 10 år.... tig min mun får du socker!

Nåväl, vi hann ha kurs i lite mer än en timme - vi valde att inte gå in och värma oss utan alla åkte hem direkt för att torka hundar och sig själv!

Innan jag åkte hem så fick hundarna leka på fältet, det är så himla härligt att se hur de far runt med varandra. Grynet, Kajzzas lillasyster var med samt 2 storpudlar; Chaplin och Albin (kullbrorsor) från kursen. Jag kan säga att Malva har inte sprungit med storpudlar på flera år! Jag njöt verkligen... ända tills vi kom hem! Föna 4 st hyggligt torra, duscha sig själv, värktablett för huvudvärken - sen sängen!

Nu ligger hundarna lika nöjda som igår, vi har varit ute och de träffade Nemo, ur Malvas första kull samt 2 papillonhanar - Monya tycker om att leka med de små. Malva fick vara lös bitvis.. hon har en förmåga att fara iväg lite väl mycket, harar... Men jösses så lycklig hon är Malva - det märks att sista gången hos chiropraktorn gjorde susen!! Kajzza lekte... muttrade mot pappisarna.... OCH rullade sig i skit! Så nu ligger hon ihoprullad nybadad och luktar gott!! Förbenade hund - NÄR hann hon göra detta??

Nyäten middag, kaffet ska på sen ska jag softa i soffan!

Ha det gott

3 kommentarer:

  1. Rulla sig i skit? Det går på en halv sekund. I alla fall för Tilda. Vippe? Nä, just sådant sysslar han inte med (för han har så många andra hyss att hinna med).

    Var också ute i regnet och tränade. INTE mysigt. Pudeln var ju tålig, men jag gav upp :).

    SvaraRadera
  2. Men Kajzza, rulla sig i skit ska man väl inte göra ... Men det är klart. Du har ju faktiskt ingen titel. Jag menar som MOI!

    Kram
    SIR Edison

    SvaraRadera
  3. Hehehe... ja får Puzzel nos på grävlingsskitar (har vi gott om på landet) så är han garanterat omysig efteråt, om jag inte ser till att sanera tomten innan, när den värsta säsongen sätter igång på hösten.

    Kajzza o Puzzel är helt klart av samma stam :P

    Kram

    Majsan

    SvaraRadera