Sidor

torsdag 21 maj 2009

En vecka har gått..

sen det var lydnadshelg.
OCH jo jag har har tränat!
I tisdags när jag hade kurs tränade Malva och jag intensivt i 20 minuter innan kursen började - jäklar vad hon ligger på!
Positionsträning på Monya samt sättanden - funkar riktigt bra. Snabb är hon - beror nog på arv...
Idag har det varit drive-in utställning på Gubbängen - Monya fick springa vänstervarv med Sandra (som har Louie) - de blev placerade som 5:e bästa tik idag. Kritiken som vanligt - lite ljusa ögon, välvinklad, rör sig bra från alla håll. Ingen kommentar om lösa armbågar istället fick hon att hon inte har tillräckligt bröstdjup. Domare var Karin Lundewall. En gammal trotjänare som uppfödare och domare officiellt på pudel.

Innan jag tog ut alla dogsen när jag och Monya kom hem - tog jag fram apporten - Malva tog den!! Halleluja - det finns hopp.

Nu ska jag in och se vad det finns för lydnadstävlingar i juni...

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar