Sidor

söndag 12 april 2009

Wow, vilka dagar..

Solen har skinit i flera dagar! Riktigt varmt har det varit. Jag satt igår och mysade i dörren till baksidan - kaffe och macka!



Hundarna går och skrotar både på fram och baksida - så härligt att kunna ha öppet utan att man fryser fötterna av sig.

Gårdagen fick gå i familjens tecken. Lunch med mor, far, Jessica, Joel, Malin, Eeva-Karina (Joels mamma) och Sussi. Sussis barn Malin och Rikard kom skuttande lite senare. Till detta var det också 7 pudlar.. Huset fullt om man så säger..

Idag blev det en lååång tur utmed sjön Drevviken (känns namnet igen) - 2 timmar blev det. Efter det hyrde Sussi en skåpbil - för att åka till miljöstationen... jösses vad bråte vi fick ihop! Bävar för att tömma vinden när jag väl flyttar...

Efter detta böt jag tändkablar på bilen och kollade oljan. Nu låter det så fint om motorn.. hoppas slippa en massa skutt när jag kör!

Middan blev bränd när jag hjälpte Malin få ihop sin läxa som ska lämnas in på tisdag... Tur att det fanns lite kött kvar i kylen. Malin tog kokt potatis till och jag själv smörgås med fransk osötat senap och kött - supergott! Till det en god lager (tack Jessica för ölen).

Nu har jag precis varit ute och kissat hundarna. Så nu väntar jag in att Tina ska komma hit för att sova över och imorgon ta med sig sina 2 sötnosar Edith och Doris hem. Imorgon kommer dessutom Kajzza och Tobias hem - så som jag skrev tidigare - 4 hundar är konstant!

Väl mött i buskarna!

1 kommentar:

  1. Är du säääker på det där med Kajzza :D? Jag har nog läst om hur mysigt hon har haft det med Mr P.

    SvaraRadera