Sidor

onsdag 22 april 2009

Godmorgon gott folk!

Veckan har bara börjat - och är redan nästan slut... hur kommer det sig att när måndagen är slut så rasslar det bara till så är veckan slut?

Det är hur mycket som helst just nu på jobbet med utvecklingssamtal - denna dag började 07.30 med samtal och det sista har jag ikväll 18.30. Så min dag slutar strax efter 19.00. Jag tror nog att det får bli en pizza till middag och sen en långprommis med hundarna för att rensa huvudet efter denna mastodontdag.

Igår kväll hade jag kurs igen - 3:e tillfället. Vad duktiga de är! Utan problem tar de sig an alla de övningar jag presenterar och hitintills har inte någon misslyckats. Det känns som om jag lagt övningarna på rätt nivå. Kontaktövningar är a och o! och då i koppel och vi jobbar mycket med enkla övningar som man lätt gör hemma. Och visst har de jobbat - det märks *stolt instruktör*

På lördag bär det av till Västerås och sen är vi klara på utställningsfronten på ett tag. Ärligt talat, jag som tycker utställning är jättekul - jag ser så fram emot att få börja träna lydnad med Monya och introducera agilityhindrena för henne... Har jag ork och energi på söndag blir det nog en tur ner till Ågesta...

En rapport rörande Malva - hon är galen! JAA, det var ju inte helt nytt.. men efter sista omgången hos chiropraktorn har hon börjat fara runt och leka som en tätting - löv brukar Kajzza jaga nu "slåss" de om löven. Så underbart att hon mår bra! Nu hoppas jag efter helgens träning att hon håller för agility!

Nog för nu!

5 kommentarer:

  1. Full fart. Och snart är april slut och maj tar vid. Det brukar vara en riktigt fullspäckad månad!

    Monya får klara sig utan sin fanclub från Enköping på söndag. Jag hade i ett svagt ögonblick lovat att vara funktionär på en spår-tävling.Kanske, kanske, kan Agnes masa sig dit. Det berodde lite på om hon fick med sig någon kompis. Ett stort LYCKA TILL i alla fall!

    Kramar från två- och fyrbenta.

    SvaraRadera
  2. Lycka till säger vi i norr också! Och tänk gärna lite på oss på LÖRDAG för då ska den fyrbente ögonlysas och knäkännas!

    SvaraRadera
  3. Nu börjar de likna nått här i bloggen!
    Rätta tackter, klart Monya ska få sig en sportfrilla o börja med riktiga aktiviteter. ;)

    SvaraRadera
  4. Lycka till på säger vi oxå. Monya kommer nog gilla att få arbeta :D

    SvaraRadera
  5. ojoj, hur orkar du? Vi syns i Västerås, kram Jane,

    SvaraRadera