Sidor

fredag 10 april 2009

trött..

Imorse skuttade man upp för att gå ut med hundarna - fint väder - och själv ska man vara inne..

Vi kom fram till Kista strax före 09.00 - sen var det bara att vänta... 25 minuter!!! i biljettkö - till bilen!

Väl inne på mässan så var det... bara väntan som gällde... Ringen började 09.00, jag och Monya skulle in som hund nummer 75 - ca 25 hundar/timme. 3 timmar tänkte jag - på sin höjd 4. När klockan var närmare 13.30 var det äntligen vår tur. Jösses det blev 4,5 timmes väntan innan vi skulle in. Och väl där så var det slut - ett 1:a pris och placerad 3 i öppenkonkurens.

Ja, ja, om 2 veckor ska vi till Västerås - får se om det går bättre där.

Edith den prilliga hunden håller på att simma i soffan... lik sin mor söt ändå!

Doris hon har inte fart runt med nån leksak idag - tackar vi för! Däremot kliar hon sig... rakat för kort kan jag tro..

Solen skiner - klockan är 20 över 6 på kvällen. Ska strax tassa upp i skogen med hundarna så att de får skutta lösa en stund.

Köttbullar och 2 stekar gjorde jag när jag kom hem från utställningen - imorgon kommer hygget hit för att gratinera mig som fyller idag.

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott din smygare!
    Det var kul att träffa er igår. Vi ses i Västerås.

    Ha en bra helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott, jag som var helt säker på att det var idag.

    Kram
    Majsan

    SvaraRadera
  3. Vi instämmer i grattiskören-i-efterskott. Jag visste att det var igår Du ökade på åldern ett år men hade inte riktigt orken efter Pite-heldagen i iskall ishall utan is. Bättre lycka nästa gång i Västerås med Monya.
    Hälsn från oss i norr.

    SvaraRadera