Sidor

fredag 3 april 2009

Grattis igen!

Grattis säger vi till Drefvikens 2:a kull!! De bli idag 2 år. Drefvikens Marie Curie (Edith) och Drefvikens Pearl Buck (Doris).

Igår, torsdag, var jag iväg till Bagarmossens regiondjursjukhus. Jag var där med Edith, hon är nu patellaundersökt och ögonlyst - vi fick resultatet 0/0 på båda - vilket betyder att hon är godkänd på knän och ögon. Så härligt!
Nu ska jag ta kontakt med hanhundsägaren för att planera parning.

Edith är nu HD B, patella o/o och ögonlyst ok samt prcd hereditärt fri. Hon är utställd med 1:or och HP.

Nästa månad ska Monya testas på knän och ögon. Jag tänkte även ögonlysa även Kajzza och Malva.

Sussi ögonlyste och patellaundersökte även Diza igår - även hon klarade allt - supergrattis till Sussi!

Solen skiner och jag känner lukter! Det brukar jag inte göra på våren...

3 kommentarer:

  1. Jätte grattis till friska knän!!!!!! jag har varit lite nervös för hennes skull sen jag läste att hon skulle in och kollas, alla tummar o tassar håller vi nu för att det går lika bra för Monya.

    SvaraRadera
  2. Jaa, Grattis t alla Ua'n....!!!
    Måste kännas härligt!
    mys pys att näsan din kan få må lite bra en stund oxå;)
    Ha d!

    SvaraRadera
  3. Grattis till bra resultat! Det är alltid lite pirrigt när man står där hos vet.
    Hoppas näsan slutar att rinna snart.
    Helgen ser ut att bli superbra, här blir det utomhus jobb och besök. Hoppas du får en bra helg. Kram Jane

    SvaraRadera