Sidor

torsdag 9 april 2009

Flygtur, bad och trökigt väder

Ja, idag är det dags!
Vadå undrar säkert många... jo, det är dags för den årliga flygturen! Och så här är det här: Kvasten är kvar i skolan efter 1:a aprilskämtet och i år gick det fel när jag kokte häxbrygden... så tyvärr alla påskakärringar - jag blir hemma!

NÄ allvarligt talat!
Godis inslaget i folie ligger på köksbänken och väntar på alla små påskkärringar. Och givetvis har jag inte tid att springa för att öppna dörren hela tiden eftersom jag ska fixa hundar inför morgondagen.

Känner igen detta - liksom inte första gången det krockar!

Jag tänkte som uppvärming inför Monya, som just nu har inpackning i nackpälsen, ta Edith... hon blev inte färdigklippt förra gången hon var här - så en fin tös till påsk kan väl vara bra.

Hämtade in posten precis - och just nu håller det upp. Men med denna gråa himmel vågar man inte hoppas på turen att det fortsätter hålla upp.

Monyas bad väntar jag med till efter 15 - så får vi se vad vädret säger. Jag har i varje fall hunnit ut en längre vända med dem efter Ediths bad - så efter Monya är klar får det bli overall på och kissetur runt radhuslängan!

Skumpan ligger i kylen - gäller att komma ihåg den imorgonbitti när jag vimsar runt som en yr höna letandes efter sina ägg

OM jag nu inte kommer ihåg det längre fram - GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

  1. Lycka till i morgon! Vi ska hålla alla tummar och tassar vi kan här ute.

    Kram
    Majsan

    SvaraRadera
  2. Lycka till och Gla' påsk! Kram/Erika

    SvaraRadera