Sidor

söndag 19 juli 2009

Söndag, slut på semestern..

Jösses vad hände?!
Semestern är slut.... fast jag känner mig utvilad och redo att börja jobba. Det enda är att det nu bara är 2 veckor till flytten - men det värsta är åtgärdat (hoppas jag).

Igår, lördag, var jag och min mor på Täby galopp - oj, det gick riktigt bra! Gick plus närmare 900kr - det är bra! 2 flyttkartonger kunde vi vika ihop... skönt! Tyvärr ligger allt kvar i bilen. Får tömma den typ imorgon.

Igårkväll skulle jag till Sussi och klippa Diza och få en hemgjord lasagne - men se det blev sängläge - med migrän! och värmeslag skulle jag tro.. det var ohyggligt varmt med gassande sol rakt på hela dagen på loppisen... 1,5 liter vatten drack jag. Men det hjälpte inte.

Idag, Köping! Jättekul att få komma ut på utställning igen! Många hejade glatt - uppskattat!!!

Diza blev 4:e bästa tik - fin kritik och att hon var välklippt - det gjorde inte ont! Tack domaren!!

Malva och Tobias fick följa med - Malva blev så lycklig! Jag har funderat lite löst på att ta upp henne i päls igen.. och med den glädjen hon visade så får det nog bli så!

Jessica har varit i Bollnäs och tävlat agility och hopp med Kajzza - Kajzza tycker inte om balanshindrena (öva vidare!) de diskade sig i agilityn. Men i hoppklass blev de 7:a med 5 fel pga rivning och lite tidsfel - kul!! Det går sakta framåt.

Tina med silverfisken Vilma körde i small - diskade sig i agility och gick runt i hoppklassen med omkr 15 fel (troligen tidsfel också)

Malin Broman tävlade med Kajzzas mamma Alizza - i agilityn blev de 2:a och fick sin sista pinne i 1:an!!! GRATTIS! Nu är det klass 2 som gäller i både agility och hopp - superkul!

När jag kom hem idag var det fullt med ohängda tonåringar i huset - och vad gör de precis när jag kommer?? Bollar med en vattenmelon - vad händer?! Behöver jag ens skriva det..... splasch!

Jädrans vad arg jag blev!!

Straffkommendering - plocka upp, ta ner Malin säng i vardagsrummet - köp mig en ny melon!

Har nog aldrig sett dessa tonåringar så spaka - jag har nog aldrig skällt på dem... får bättra mig där!

Hej hopp!

2 kommentarer:

  1. Ja se tonåringar...
    Och VART ska du flytta?
    Undrar hemkommen Nelsson-matte

    SvaraRadera
  2. Inte dåligt att gå plus 900:- på Täby galopp! :-D

    SvaraRadera