Sidor

tisdag 21 juli 2009

Första arbetsdagen avklarad...

Jösses!
Först hittar jag inte in dit jag ska.... sommarfritids i annan skola (3min gångväg hemifrån). Väl där - kramkalas med de barn som är från "min" skola.

Vi kollar tiderna - ingen stänger! Jag tar det på mig eftersom jag nästa torsdag ska till mäklaren och måste gå tidigare. Såå, första arbetsdagen 8-17.30 - huvudvärken kom vid 14 så det var sega timmar kan jag säga - hade inga värktabletter med mig.

Väl hemma - en tablett - rulla ihop mig på sängen en stund - försöker slappna av - huvudet i 180km/h... städa Malins rum, kitta fönstret, få ut byrån i köket..... så, det var bara att gå upp! Kittade fönstret *tumme upp*, tog 5 min - varför har jag dragit på det hela sommaren??

Nöjt tog jag sedan hundarna i bilen, mååånga bajspåsar och så åkte jag till Ågesta och gick 3,3km - hittade 1dl gula kantareller (ska stekas idag), plockade blåbär - men bara att äta på plats. Kajzza simmade ca 40-50m - galenpannan! Kasta pinnar längre och länge ut... simmade som aldrig förr!
Malva puttade jag i.. ville inte ta i för mycket - eftersom hon har fått ont i nacken igen. Tobias puttade jag i - simma vet jag att han kan. Han simmade in - och jag skickar i honom igen... ibland har jag inte riktigt koll på hur mycket jag tar i... stackarn hamnade väl långt i vattnet- lika lycklig för det var han!

Huvudvärken försvann i skogen och jag slappnade av!

Nu åter på jobbet - faktiskt riktigt skönt att vara igång igen!

Hej hopp - gummi...

2 kommentarer:

  1. Putta i, det brukar jag få göra med Drutt också. Han står helst vid strandkanten och blåser bubblor i vattnet.

    SvaraRadera
  2. Puzzel har faktiskt för första gången i sitt liv kastat sig självmant i vattnet, men det var tack vare att hans älskade ninis kastades ut och var under attack av en gigantisk mås.

    SvaraRadera