Sidor

torsdag 9 juli 2009

Riga

Sitter nu i min väninnas vardagsrum här i Riga. Eva jobbar ett par-tre timmar till. Jag tar det lugnt - rejält trött. Ska strax lägga mig och "vila" på soffan...
Evas hund Max kände igen mig - kul!! Hennes kvarvarande katt ligger på golvet bredvid mina fötter och spinner. Synd att jag inte kan gosa med den. Ormen har vuxit! Den ska jag få den äran att mata i helgen! Funderade på om vi ska dra igång webkameran och visa spektaklet.. eller varför inte filma - jag tog ju med mig kameran!

Dagarna här i Riga blir att mysa, promenera i gamla stan, fika, gå på Okupationsmuseet (hm, stavningen..). För att inte tala om att jag och Eva inte har träffats på ett år - så vi har mycket att prata om!

Hm, undrar om jag inte kan få Eva att dra igång en blogg om Max bravader i Riga.. Eva är jätteduktig och har lärt honom massor av konster. Agility inomhus.... vardagsrummet är gigantiskt!

Hundarna är hemma hos Malin som jobbar - inte dåligt att få sommarjobb!!

Väl mött allihop!

2 kommentarer:

  1. Anna-Carin o Nelsson m fl9 juli 2009 kl. 17:17

    VA? Är Du bortrest? Vi som ska till Skogås på söndag.
    Men njut nu av Riga, säkert en intressant stad. Och även om du hade varit hemma hade vi nog inte hunnit med något besök, vi ska vidare söderut.

    SvaraRadera
  2. Anna-Carin & Co9 juli 2009 kl. 22:11

    Hej igen, Leone i Riga!
    Nä, vår återresa norrut kommer inte att passera Stockholm utan blir nog mer åt Värmland, Dalarna osv.

    SvaraRadera