Sidor

fredag 24 juli 2009

En vecka kvar..

sen flyttar jag!
Vad fort tiden har gått och vad mycket jag fått utrensat!
Knappt en möbel kvar känns det som...
Jag har nu jobbat en vecka - lite småsegt när man inte är på sin egen arbetsplats men de jag arbetar med är trevliga.
Utflykter har vi varit på och idag blev det fredagsmys- äppelpaj med vaniljsås. Mums! Det var länge sen jag bakade... får nog ta upp det när jag flyttat!

Malvas nacke/skuldra är bättre, idag har hon självmant lekt med Kajzza... vadå... jo, givetvis dragkamp.. med kast och allt utan att det gjorde ont.
Nu gäller det att flera ggr/dag stretcha så att stelheten ger sig.

Kajzza ska iväg och tävla igen nästa helg.... och helgen på det - och på nåt vis hamnade jag i att träna! Jessica då! Nä, allvarligt - jag ska träna balanshinder med henne tills hon springer på dem som aldrig förr!

Ikväll gick jag till grannen för att plocka av vinbärsbusken och krusbärsbusken. Jag kom 1/3 - sen fick jag ge mig! Och då menar jag bara vinbärsbusken. Jösses så vanskött buske - plocka 2 grenar - krypa, klippa, dra... nåväl, Sussi har fått några fina vinbärsskott att putta ner i backen!

Imorgon tar jag resten! Fått ihop ca 3 liter... bör bli ung 4-5 liter till och sen krusbär på det - brukar bli ca 3 liter... I år ska jag koka krusbärsmarmelad... supergott!

Vinbären - det får allt bli ett par flaskor saft!

Myggbiten på skinkorna, fötterna och händerna... ska intaga en allergitablett och lägga mig för natt nu

Ha det gött

3 kommentarer:

  1. Oj vad du måste ha slitit inför flytten!

    Vad skönt att Malva är bättre. Drutt hälsar att han är trött på att bara vila.

    Många kramar
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Vad du jobbar, här ute är inte vinbären klara ännu, brukar vara 14 dagar senare. Slit inte ihjäl dig nu, med flytt och jobb.
    Kram från oss på Vindö/Jane med familj och vovvar.

    SvaraRadera
  3. Ta en tur norrut vetja, så kan du fortsätta plocka vinbär o krusbär, rensa buskar mm om nå´n vecka eller så, om du leesnar på att packa upp när du har flyttat, vart det nu är.
    Kram / Nelsson-matten

    SvaraRadera