Sidor

fredag 10 juli 2009

Riga dag 2

Vaknade vid 09.00 - åt frukost i lugn och ro. Kändes lite busigt att inte behöva börja dagen med att gå ut med hundarna. Däremot när jag var färdig så sms:ade jag min väninna att hon kunde äta lunch med kollegorna - jag tar ut Max och går sen ner på stan. Sagt och gjort - ut med hunden, lite fostran på vägen ;). Sen stoppa pengarna i fickan och gå ner på stan. Ockupationsmuséet stog ju på tur. Väldigt mycket information att ta till sig. Det går inte att beskriva hur Lettland (ja, baltiska länderna) har haft det under 1900-talet... Väl värt ett besök om man ska åka hit.

Under tiden jag var där får jag ett sms från min kusin Annika - hennes dvärgpincher Stjärnflockans Afrodite "Affie" tog sitt sista cert och är nu Svensk champion!! Grattis!! Hon var så läcker Affie när vi var nere vid midsommar - vet inte vad det var men hon var så fin i kroppen... och det gav ju resultat!

Nåväl efter museistunden går jag ut - och där är det fullt med folkdräktsklädda folk - de firade någon form av folkloreday... häftigt att se - kameran var givetvis kvar i lägenheten!

Jag strosade runt lite för att sedan sätta mig på restaurangen TGIF (Thank god its friday) - där inmundigade jag en fantastisk pasta med kycklingfilé och tigerräkor i en mustig sås med stuns i - till detta ett glas inhemsk öl - gott-gott.

När jag satt där kom Eva som fick chansen att sluta tidigare. Vi tog en kaffe och strosade sedan hem för att vila ett par timmar - och nu ikväll har vi varit på en Italiensk vinbar, vi drack ett gott vin och fick till det lite småplock (parmesanost, lufttorkad skinka, inlagda champinjoner etc). Och just nu sitter jag här och väntar in att blåbärspajen ska svalna och kaffet ska rinna ner....

Ha det gott!

ps vädret har idag varit mestadels uppehåll - 3 skurar - men de har inte varit ihållande ds

1 kommentar:

  1. Det låter som du har det riktigt toppen där i Riga :)
    Ha det så bra
    /Sandra

    SvaraRadera