Sidor

söndag 12 juli 2009

Riga dag 3.. och 4

OJ, igår glömde jag skriva!
Igår, lördag - jag hade huvudvärk under natten, gick upp och tog en värktablett - och sov till 11.30!Jösses, när hände det sist??

Nåväl, vi tog så småningom Max med oss och gick ner på stan, vi letade tygaffärer (hittade silvrigt tyg till Sussis halsband -hoppas att det duger) sen kom vi till en park - och där var det marknad - jag skrev ju tidigare om att det var fullt med folkdräktsklädda människor - hela helgen verkar vara i detta tema. Fullt med stånd i parken med diverse hantverk. Vackra sjalar i skiraste linne, man kunde se dem väva fina band till dräkterna, det gjöts gjutjärnsljusstakar (sug på den stavningen!) på plats. Massor av vackra yllevantar och sockar för att då inte tala om all bärnsten.. Vi gick nog i parken över en timme!

Vi promenerade vidare, satte oss på en restaurang: Andalusiska hunden och åt en fantastikt god tex-mex lunch.

Hemma igen tog vi det lugnt - läste lite.. drack vin och så kokte jag blomkål med skinksås till middag. Sen vilade vi vidare och läste, åt ost och mös.
När vi gick och la oss fortsatte jag att läsa - boken var så spännande: Utan ett ord heter boken. Kan varmt rekommendera den

Nu idag har vi varit nere på stan igen.. gått förbi slottet, varit i en härlig park där Max fick skutta lös lite. Vi gick in i stora köpcentret för att gå till "Drogas" och där köpa parfym till Malin och intima detaljer.. när jag ska betala så har jag tappat mina 20 lat (300kr) - inte är de ärliga där och lämnar till kassan precis... så dem kunde jag se mig blåst på! Nåväl, inget att grina över - jag lånade pengar av Eva - parfymen får jag titta efter på flygplatsen.

Vi gick vidare till restaurangen flying frogs och inmundigade en fantastisk ceasarsallad - hur mycket mat som helst för en 75kr ca inkl dricka.

Nu är vi tillbaka i lägenheten, ska äta lite färska hallon med grädde, dricka kaffe och ta det lugnt.
Planet går 23.55 inatt och jag landar tror jag det var 00.10 - 1 tim skillnad..

3 kommentarer:

  1. Vad skönt det låter. Inget stress och inga krav. Det kan behövas.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jahadu. Här sitter vi i Skogås medan Du just lyfter mot gamla Svedala! Vi drar vidare i morgon fm. Unnar dig verkligen denna trevliga weekend i Riga!

    SvaraRadera
  3. Låter som om du har haft det supermysigt!

    SvaraRadera