Sidor

tisdag 24 mars 2009

vinterblåst nu när det är vår..

wow tänkte jag imorse - solen skiner! Det ska bli skönt att gå ut med hundarna.... tja, den tanken försvann när jag väl kom ut - jösses vad det blåser isande kalla vindar.



Efter morgonrundan satt jag i köket och åt frukost - kan säga att det är nästan en vecka sedan jag orkade sitta hela frukosten... Jag plockade lite i köket - ser just nu rörigare ut än annars.. men innan sol kommer storm - åtminstone i detta hem!

Sovrummet har jag börjat med.. åtminstone vika ihop det som ska upp på vinden - x antal hundfällar, extra kuddar och täcken. Det står med andra ord på tur att trava upp och ner för vindstrappan några gånger. Varför är det så enkelt att ta ner allt - men så evinnerligt svårt att ta upp det igen :). Ja, det är enklare att kasta ner sakerna på golvet - än att bära upp det igen.

Vardagsrummet ska få sig en upputsning och röjning - hörnan bakom dörren står fortfarande alla julsaker... och vart ska de?! JO upp på vinden *skrattar*

Hundarnas alla rosetter är nerpackade tillika alla extra koppel (5!!st), halsband och vintertäcken.

Varför allt detta? Jo, jag har beslutat mig för att sälja radhuset. Nu gäller det att få tag på en hyresrätt bara. Jag hoppas att jag ska få tag på en inom snar framtid...

Allt går sakta - men det går.

Min förkylning börjar ge vika så sakterliga - hostar hemskt fortfarande, men jag har precis kommit in från en sakta promenad om 30 minuter med hundarna. Nu blir det en stunds vila innan jag orkar göra nåt mer.



Jag har fått sms från Jessica och Joel - det går ingen nöd på dem precis, upp i Empire state buildings.. är de inte sanna! Det är ju högt!!! Jag är hysteriskt rädd för höjder, tur att inte Jessica ärft det av sin mor.

Ett stort grattis till kennel Light Dreams som inatt fått en fin kull amerikanska cockerspaniels. Jag önskar er all lycka till med sötnosarna!


Har ni sett vilka ljuvliga små vita fluffmonster?! Jane på kennel Pandorans, 08-571 637 00 har dessa 2 vita grabbar till salu.

Nu ska jag strax ta hand om mitt vita fluff - ja, han ska bli ett vit fluff igen, han hittade nåt mindre kul att rulla sig i ute...

Ha det gott, blås inte omkull ute!

7 kommentarer:

  1. SKA DU SÄLJA MITT BARNDOMSHEM?!!!

    Drutt

    SvaraRadera
  2. Aaaah, vilken tur att man är botad mot valplängtan :). Annars hade de där killarna legat risigt till. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Nää, vad nu?? Ska du flytta? Hur ska vi då hitta dig?

    SvaraRadera
  4. Lycka till med lägenhetsjakten. Och om du tycker att det blir trångt efter att ha bott i eget hus så vet du att vi gärna hjälper dig med att minska trångboddheten och nappar Kajzza ;o)

    Puzza på krullen och skönt att höra att du mår bättre.

    Majsan

    SvaraRadera
  5. Vi kan nappa Tobbe!

    SvaraRadera
  6. *hihi* Tur att man redan vart hos Jane och skaffat sig en liten trollunge,annars hade man vart fast utav sett dem där snönollarna :)

    Må gott!

    SvaraRadera
  7. Hm... blir det inte hemskt jobbigt att bära upp allt på vinden för att sedan bära ned det till flytten?? Toka där ;-) UT med det i förrådet istället, vetja.

    Nu har jag ändrat din länk på min hemsida. Bättre sent än aldrig.

    Annie

    SvaraRadera