Sidor

tisdag 17 mars 2009

Vår och tappade linjer

Igår morse vaknade jag vid 05.00 och snoozade till fågelsång! Så härligt när man hör fåglarna kvittra. Imorse däremot vaknade jag vid 05.30 till strilande regn. Deprimerande? Jaa, inte är det ju direkt upplyftande med strilandet - men å andra sidan... snön smälter bort!! Och DET ser man ju fram emot!

När jag gick ut med hundarna imorse så blir man ju galen men också road av Kajzzas idéer. Att vada igenom en vattenpöl som är ca 1 dm djup med snö och isklumpar i DET är inga problem - men strax efter skulle hon behöva gå i gräs... ja, se det går inte!! Man kan INTE gå i BLÖTT gräs!!! SÅ är det bara, säger Kajzza!! Det blir att dra i kopplet till hon gör ett avgrundshopp mot gångvägen - vilket oftast gör att hon landar i gräset ivarje fall.. och vem är hon sur på då? JO på mig! Precis som om jag har placerat ut det blöta gräset just där hon ska gå... de andra 4-benta vännerna travar på genom vattenpölar, i gräs och asfalt utan några som helst problem.

Våren är en härligt tid om än snuvig och kliig för min del. Ser fram emot min valpköpare som ska komma och sticka mig i rumpan. Sen kan även jag få njuta av alla vårdofter!

Har tittat på Ceasar Milan på TV4+, idéerna han har är bra, men oj vad det gäller att vara försiktig om man ska anamma hans metoder. Det kräver en enorm försiktighet och ett stort funderande, vändande och vridande innan man försöker - OM man nu ska försöka!

Vecka 15 börjar jag att ha kurs på pudelklubben - i vardagslydnad. Min favoritkurs! 15 st hågade ägare med sina bepälsade kamrater ska gå kurs för mig. Ska bli så roligt.

10 april är det dags för mig och Monya och äntra utställningsringen igen. Nu är det öppenklass som gäller - och vet ni! Jag har inte underhållt pälsvården (klippningen) som jag ska - och nu när jag klippte henne i helgen kan jag bara konstatera att någon har tagit alla klipplinjer och lagt dem nån annanstans - för i pälsen fanns inga linjer att följa! HJÄÄLP!!!

Nä, jag gör som Monya, lägger mig upp och ner i soffan och sover!

Mors

6 kommentarer:

  1. 10 april bokar vi i almanackan!

    Edison hälsar och tackar för supporten.

    Många kramar
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Men du, vad skojsigt med en lydnadskurs...!
    Är det i privat regi lr Spk's...?
    Å du, detta m Monyas linjer.... hittar man dem i soffan...eller...?!
    för isåfall ska jag oxå leta där. För min Gloria har oxå dåligt av den varan...;)
    Nää slut larvat för denna gången. Har du sett Tobias bedårnade dotter "Sonja" i bloggen??
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Tokiga Kajzza :D Ge damen en stor puzz på nosen från mig. Puzzel hoppar över pölarna och går hellre i gräset.

    SvaraRadera
  4. Tappade linjer... HM. Snart ska jag klippa Nelsson igen.Fast bara lite. Har beställt TVÅ tider hos Anna för säkerhets skull.

    SvaraRadera
  5. Åh så spännande med debut och champinjonchans i Kista, ska hålla tummarna vid och heja vid ringen!

    Det är väl bra om det bara är linjerna i pälsen som är tappade och inte formen på hunden :P

    SvaraRadera
  6. Tack för din omtanke. Vi behöver den även ikväll.

    Många kramar

    SvaraRadera