Sidor

tisdag 10 mars 2009

Märkligt...

igårkväll när jag gick och la mig vid 22.30 så var det barmark ute - imorse vid 07.00 så var det nästan 1 dm snö... Hur gick detta till?? och snön har fortsatt att vräka ner hela dagen! Nu har det kommit närmare 2dm.

Jag sms:ade till mina föräldrar och skrev: snön vräker ner! Svaret jag fick från far var: Här skiner solen, himlen är blå och vågorna skvalpar, 20 grader.... DET är taskigt tycker jag!!

Apropå min far - de har fått besked att de får flyga hem på lördag! Så skönt att de äntligen får komma hem. Pappa säger att han känner sig starkare för varje dag - och det hörs när man pratar med honom.

Lugnet har återvänt till Nymanska hemmet - det är nu bara mina 4 hundar hemma. De har fart runt i snön i 4o minuter och sover nu sött på det blöta örat!

Under protest har ikväll min dotter lagat middag, snabbmakaroner och stekt falukorv.... så härligt att få ta en portion mat utan att jag själv har lagat den! Detta får hon gärna göra om *ler*

Nä, nu börjar Navy CSI..

3 kommentarer:

  1. Så underbart att höra o läsa att din far är så mkt piggare nu! :)
    Även om man blir lite smått avis över +20 o SOL....
    Har lagt till mig som blogg följare nu, så nu gör du detsamma i min;);):D
    TUSEN Tack för hjälpen med min prinsessa Cicci och Busungen Cocos!!!
    Stor Kram.

    SvaraRadera
  2. Ha, då hade jag kunnat laga maten! Mina barn brukade fråga mig:

    "Får vi korv eller köttbullar till makaronerna idag?"

    Skönt att din pappa är pigg igen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att din pappa mår bättre. Kram från oss.

    SvaraRadera