Sidor

fredag 9 juli 2010

Lidköping/Göteborg

I onsdags åkte vi neråt i landet. Vi stannade i Örebro och fikade, hederlig äggmacka och kaffe. Hundarna kissades av. Sen puttrade vi vidare mot Saleby, Lidköping. Hos kusin Annika blev vi kvar över natten. Hennes hundar, dvärgpinchers, hälsade oss med diverse ljud och viftande svansar! Lilla Drama föll jag för - fick inte ta henne med, lite dann tycker jag nog att Annika är... På kvällen kom kusin Marita med make och son, vi grillade och skrattade gott ett par timmar.

Mot Göteborg åkte torsdag efter lunch. Till lunch kom Annikas dotter Linda med dp:n Emil som Annika köpte tillbaka, en röd söt liten hane på 3 månader. Ska bli spännande att se vad det blir av de båda valparna Emil och Drama.

Väl hos Annika i Göteborg så fixade jag hemgjord pizza, vi har skrattat och pratat oavbrutet. Idag tog vi en liiiten tripp ner till Tvååker och tittade på hundutställning. Kul att träffas gott folk!

Jag gratulerar Mona och PeO till sina fina tikar Nyx och Hera (kennel Dreams in Red) som dagen till ära blev BIR i toy resp dvärg! Nyx egen uppfödd och Hera inköpt tik. Superfina båda 2, färgen till trots (röd och aprikos) ;)

Middag ikväll blir sushi! Malin och Leia är på Liseberg och roar sig. Jag ska roa mig med att bada Monya (hm, problem med att hitta nåt att göra?). Köpte nytt schampo som jag vill testa.

Imorgon, the big day! Då kommer det massor av folk (hoppas vi) från ett forum hit och grillar! Lelle har gjort sin supergoda barbequesås *yammi* vad vi grillar får vi se. Jag har lovat fixa fetaoströra - så äta och bli mätta lär vi bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar