Sidor

onsdag 8 september 2010

Hej Jenny och Diezel!

Vad kul att möta dig när jag var ute! En kortare tur med dogsen när jag kom hem - och vem möter man inte på ängen där Skogås lokalakennelklubb brukar ha träning - jo, Jenny med mellanpudlen Diezel.
Det blev en stunds bus och sen samlade vi ihop hundarna, eller jag fick samla ihop 3, för en platsliggning. Monya, Malva, Diezel och Kajzza - inte lätt att få ihop alla 3 själv men skam den som ger sig! Sitt kvar och på det lägg er! Häpp!! det funkade. Malva lyfte sig en gång och Kajzza trodde jag skulle kalla in henne när jag sa ligg. Det stora glädjande var Monya som klockrent sattkvar och på det lägger sig och ligger kvar i nästan 2 minuter. Jag var på avstånd ca 5 meter. Jag är supernöjd!

Så, vilken tur att jag mötte Jenny...

1 kommentar:

  1. Man ska ha lite tur här i livet också. Vi har varit på veterinärkväll med valpkursen och lärt oss en massa.

    SvaraRadera