Sidor

fredag 23 oktober 2009

Wow!

Vet ni hur skönt det är!! valpen har vänt i vikt och äter själv på sin mamma... Edith är en riktig supermorsa som har börjat koppla av riktigt bra.
Nu när jag kom hem från jobbet följde jag valpnannyn Monica hemåt med alla hundar. Det blev en promenad på ca 25 minuter. Det är närmare en vecka sedan (6 dygn) sedan alla hundar var med på en så "lång" tur.

Malva har ett trängande behov av att röra sig - enligt CT-röntgen visade det inte på något alls. M a o inget diskbråck eller annat synligt. Vi har nu beslutat oss för att köra igång Malva igen, lek och bus, träning etc. Så får vi hålla tummarna att det nu fungerar! Skulle hon nu mot förmodan få ont igen - ja, då har jag egentligen bara kvar att testa akupunktur...

Valparna äter - det klunkar friskt!

Nästa valplåda ska snickras ihop under helgen. Monya är mer bredbent än en cowboy just nu!
Under morgondagen kommer det bilder på de små trollen

2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Ja, nu väntar vi med spänning på Monyas valpar.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hihi bredbent cowboy... den synen skulle man vilja se! Det slog mig just att jag kanske skulle kunna komma och hälsa på dig någon gång 27-29 nov? Jag är då i Sthlm och hälsar på en vän. Om jag vågar vill säga... det är aldrig bra för beslutsångesten att hälsa på valpar, eller så är det bra, beroende på hur man ser på det ;)

    SvaraRadera