Sidor

söndag 11 oktober 2009

fotograferat magar..




ja, inte bara magarna utan även tillhörande hundar - men inte är det några välställd hundar utan upp på bordet, fota och ner - det var hiskeligt nödvändiga hundar, så ut och kissa direkt efter kameran plåtat dem!


Idag har mina föräldrar hälsat på - de hade med sig lunch - tjälknöl på fläskkött, trumpetsvampsås och så kokte jag potatis och grönsaker till det. Skojar ni att det var gott!!


Tina var här och hälsade på Edith och fick även hon äta tillika min dotter Jessica.

Efter denna underbara lunch tog jag och Tina en välbehövlig promenad över ängarna här hemmavid. Kajzza passade på att ta sig ett höstdopp - vilket även Edith ville, vi fick bromsa henne, inte bada nuuuu!!! En vecka kvar till nedkomst.

När vi kom tillbaka hade jag besök av ev. blivande valpköparen Hanna med sin sambo. När vi fikade rullade både Kajzza och Edith ihop sig på var sin sida om Hanna, nöjt somnade de när hon satt och klappade dem!

Monya är nu badad och någotsånär friserad, gisses vad hennes mage har vuxit, går ju inte att klippa till en snygg frisyr när magen var så stor redan nu! Tina, var det bara 4 vi såg på UL:et??

Edith tror jag som sagt bär 3 valpar - nu är det spännande, en riktig nedräkning och svårt att sova för mig är det, Edith studsar runt i sängen när valparna sparkar och krigar i magen på henne. Monya kan än så länge sova, hon har ju lite tid kvar...

5 kommentarer:

  1. Spännande är det...

    Hör att ni träffat den ystre Buster med vidhängande husse i rasthagen.

    Sköt om der alla, två- såväl som fyrbenta!

    Kram från Nelsson m matten

    SvaraRadera
  2. Men uj vad magarna har vuxit sedan vi var hemma hos er.

    Majsan

    SvaraRadera
  3. Vad spännande!! med puppisar väntar med spänning på som finns i dessa magar, kram Jane

    SvaraRadera
  4. Tänk att Drutt ska bli morbror...

    SvaraRadera
  5. Spännande! Kommer de inte snart!? :D

    SvaraRadera