Sidor

lördag 22 maj 2010

Spårkurs och badande hundar

Idag har jag varit med min kurs och lagt spår! och vilken underbar dag vi fick!! Strålande sol, trevligt sällskap och en skön bris i skogen. 3 spår var fick hundarna och vad duktiga de var. Flera har provat tidigare och nu fick de efter 2 spår lite stegring i längd och tid. En hund fick godisspår vilket till slut gjorde att hon satte ner näsan och fick ett lyckat spår!

Fika ute i gräset efter 2 spår och sen ytterligare ett spår. Efter detta gick vi ut på ängen och gjorde en ruta som vi vallade av och på det blev det uppletande av föremål.

Nu fick Kajzza briljera - superbra jobbade hon - sprang hela rutan (korridoren) ut sen jobbade hon tillbaka. Hittar leksaken och kommer för att lämna av. Hon tappade den 2 meter från mig men plockar upp och lägger den på mina fötter *tumme upp* . Detta räcker gott för mig.

Susa fick göra ett första uppletande och hon sprang ut bra, ca 5 meter förbi leksaken, kopplar på näsan och jobbar tillbaka, sen får vi jobba på avlämnandet... för nu måste man ju visa alla andra att JAG minsann har hittat...

Förbi McDonalds för lunch, mumsade på den hemma - sen tar vi alla hundar med ut till Drevviken och hundbadet. Jösses vad kul de hade. ALLA badade (vissa med hjälp av mig..) Kajzza har nog simmat ett 50 tal meter. Hon älskar formligen att bada!

Nu sitter vi, Tina och jag med alla 7 hundar runt oss, de är totalt däckade och vi med. Kaffe och citronsorbé ska nu inmundigas

och jag säger som tidigare - lite kort kommer sen

1 kommentar:

  1. Det låter härligt alltihop (utom knäbesvären då). Uppletande tycker jag är så fiffigt. Funkar både som aktivering och tävlingsgren och är urkul för hundarna som både får springa och göra det som är naturligast av allt, använda nosen!

    Kram från oss. Ringer mycket snart angående upp-piffning!

    SvaraRadera