Sidor

söndag 30 maj 2010

Ännu en helg

har nu passerat!
Underligt nog även denna med hundar i spetsen..*ler*

I lördagsmorse skulle vi iväg till Hammarskog, Uppsala. Där pudelklubben hade utställning. Döm om min förvåning när jag kommer ut och konstaterar att parkeringsplatsen är tom - bilen är stulen! ett stooort antal svordomar! Säger inget mer om detta - det finns liksom inget att säga..

Monica fick vackert skaka liv i sin volvo och hämta mig istället för tvärtom. Iväg kom vi och på plats endast 15 minuter efter planerad tid. Och, jo, hastigheten hölls riktigt bra!

På plats frisering av Lipton, som fick 1:a med HP - revanch efter förra helgens 2:or!
Silverfisken TinTin friserades - en slät 1:a

Sen fick vi vänta, vänta och vänta innan vi skulle in med valparna!

Susa blev 3:a av 4:a - med kritiken: välkroppad kraftfullt byggd tik. Bra bröstkort och förbröst. Kunde ha något mer feminint uttryck och huvud. Bra vinklar runt om. Väl ansatt svans. Är något mycket för en tik på sju månader. En kritik som jag absolut är nöjd med. Susa är väldigt mycket i kropp och mer eller mindre färdig. Rörelserna är valpiga men annars klar.

Mimmi kom 2:a och den kritiken har jag inte.

Vi hade uppehåll när vi gick in men sen öppnade sig himlen. Vi blev lätt fuktiga (läs dyngsura) och fick sitta i bilen och ånga av oss. Somnade tidigt!

Idag söndag har jag tagit ett par halvlånga rundor med hundarna, varit på IKEA och äntligen köpt min hylla till balkongen. Eftersom jag nu är utan bil så fick jag fixa chaufför - Jessica och Emma kom och hämtade mig.

En rapport från Sussi som var i Österbybruk och ställde ut Lipton och Zweetie idag också - Zweetie 3:e CK't på raken och 3:e bästa tik!! men OJ vad glad jag blev när jag fick höra att Lipton blev placerad som reservhane och CERT! Holy crap - vilken vändning - grattis till Sussi Forsfararens samt Majsan med Zweetie och Marie/Johnny med Lipton!


Hyllan på plats, blommor planterade, golvet dammsuget och matta på golvet. Kajzza kom på att jag fixade precis när jag var klar så denna gång slapp jag hennes eminenta hjälp!


4 kommentarer:

  1. Snyggt på balkongen! Och vad KUL mid Liptons och Zweeties resultat och alla andras med för den delen. Här vilar vi på lagrarna och laddar upp inför Piteå och Överkalix, eller hur det nu var.

    SvaraRadera
  2. Jippie! Här var det uppdatering;) Fina Susa! Rejäl och underbar redan! Så fint med hyllorna, snor genast detta genidrag! Kramis Ella

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det blev på balkongen. Vår ser ut som en lagerplats :o( Måste ta tag i det omgående. Ja tänk så det kan vända. Galet kul var det iaf.

    Ha det så gott

    Majsan

    SvaraRadera
  4. Haha, jag undrar om det var samma hund jag hade i snöret igår som i Hässleholm?? *kliar mig i huvet* Ser fram emot att bli bjuden på fika på balkongen :D

    Kramis

    Sussi

    SvaraRadera