Sidor

fredag 14 maj 2010

Länge sen sist..

men jag har bara inte hunnit!

Igår gick pudelklubbens drive-inutställning och inoff utställning av stapeln. Jag har arbetat med katalogen vilket tar längre tid än man kan tro. Sen hela dagen igår med att sätta upp allt och sedan ta ner... behöver jag säga att vi, hundarna och jag var trötta sen?

4 Drefvikensvalpar ställdes ut igår: Lakrits och Mimmi, från Ediths kull samt Susa och Jari, från Monyas kull.
Tack snälla Ulla och Irena för att ni ställde upp och orkade hela dagen!!!

Kritikerna på alla kommer i ett senare inlägg, jag väntar på mail från alla utom mig själv ;)

Nåväl - Tjejerna: Susa slutade som 2:a bästa tikvalp (den som vann över henne vann hela valputställningen), Mimmi slutade som 3:e bästa tikvalp
Killarna: Laktrits blev placerad som 6:a av alla hanvalpar - duktiga pojken! han blev irriterad av något sista stunden och orkade inte riktigt sista svängen men så duktig han var ändå!
Bäst av alla Drefvikare gick det för Jari - han vann hela hanhundsklassen för mellanvalpar och slutade som BIM - det var ju tiken som vann allt sedan - så summa sumarum blev han 2:a bästa mellanpudelvalp igår!!! *trumpetfanfar*

Ett superstort tack till Monicas dotter Rebecca som hjälpte till att visa alla hundarna så fint!!
Vi får träffas och träna lite så blir det ännu bättre - då snackar vi guld hela vägen! Det var Rebecca som visade Jari så bra

Nu håller jag en tumme - hååårt - för att Irena låter mig ta med Jari till Gotland i slutet av augusti... för liiite kul var det ju trots all väntan att det gick så bra ;)

Bilder från valpträffen - de kommer!

5 kommentarer:

  1. kul att träffas, det gick ju bra för dina, Grattis, vi hörs snart, kram

    SvaraRadera
  2. Men visst är jag ändå bäst?

    SvaraRadera
  3. Kul! att ni sköter er så bra därnere i 08-området! Här jäser vi bara i 25-gradig värme och tittar på snöhögen här bakom som krymper alltmer.

    SvaraRadera
  4. Kul att det gick så bra för Dig och det Dina.
    Kram
    Majsan

    SvaraRadera
  5. I Göteborg spricker vi av stolthet över sonen! Dottern gjorde ju oxå ett fantastiskt framträdande, men det gör ju Susa alltid...

    SvaraRadera