Sidor

måndag 24 augusti 2009

Upp som en sol och ....

... ner som en pannkaka!

Nästa lydnadsstart skulle vara på onsdag - men nu har Malvas nacke brakat ihop igen. 5 timmar har tillbringats på Bagarmossens djursjukhus. Nu ska Malva bli smärtfri! Metacam och Tradolan under ett par dagar (Tradolan, metacam fortsätts med ett tag till) - sen ska vi till neurolog den 9/9 - så - tävlingsäsongen är slut innan den hann börja!

Malva är "sjukskriven" 6 veckor - sen beror det på vad de vill göra hos neurologen. Räknar inte med någon mer lydnad förrens till våren.

Nu ska jag försöka landa i detta - känner mig ledsen över att hennes nacke verkar bli sämre och inte bättre trots all konst alla regler...

Kajzza ska på söndag tävlas i agility - inte Malva som skulle varit med..

Sen ska jag nu jobba på med Kajzza istället - ja, Malva ska också få träna - men lugnt (OM möjligt).
Kanske kan vi få till en eller 2 starter i lydnad på Kajzza istället - om inte löpet sätter stop för det.

Monya lever livets glada dagar i Göteborg - hon preparerar sängkammaren för mysstund...

Själv målar jag vardagsrummet - bit för bit... har nu en hörna kvar att måla - där de kvarvarande kartongerna står och morfars gamla skåp - och skåpet har jag fyllt - knäppgök! Jag visste ju att jag skulle måla!

Ja, ja - det är bara att le.. och flytta runt lite till! Imorgon, tisdag hade jag tänkt vara färdigmålad... hm, menade förstås väggarna!

Nä, nog för nu - vi hörs vidare!

5 kommentarer:

  1. Tråkigt med Malva när ni nu verkade vara så på G! Hoppas hon tillfrisknar. Och att målningen av vardagsrummet blir klar!
    Nelsson hälsar att han helt tappat huvudets innehåll när pälsen for.
    Hälsn Anna-Carin

    SvaraRadera
  2. Vad tråkig! Förstår precis hur ledsamt det måste kännas när det inte blir bättre trots allt man gör. Kramar till Dig och puzz på nosen till töserna.

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt. Malva som var så pigg och glad. Hm, känner igen det där: träna lugnt, om möjligt. Är måhända Malva släkt med Drutt?
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Jobbigt när vovvarna inte mår bra :( Hoppas Malva kryar på sig snart!!

    SvaraRadera
  5. Uff, så tråkigt med Malvas nakke. Håper hun blir bedre, det er så leit med sjuke hunder.
    Og så synd med lydighets-sesongen som fikk så brå slutt.
    Kram, Birgit

    SvaraRadera