Sidor

lördag 6 juni 2009

Sveriges nationaldag!

Heja Sverige!
Eller vad säger man? Jag tycker det är tråkigt att vi inte har den patriotiska känslan att gå ut och vifta med flaggor, samla släkt och vänner och fira Sveriges egna dag. I år är första året jag reagerar så - så med andra ord; nästa år så blir det en mindre fest med vänner och släkt, svenska flaggor och lite god mat! Så, nu är det bestämt!

Idag är Jessica iväg till So-Su BK och tävlar agility och hopp med både Malva och Kajzza. De är fint smyckade i gula och blå snoddar. Kajzza ser helt galen ut - och är det med!

Kör de på så bra som de gjorde igår så kan det gå bra... väntar med spänning på resultat därifrån!

Tina med Vilma tävlar i hoppklass och Sandra med Louie tävlar också, fast de tar båda klasserna. De debuterar båda två.

Igårkväll var jag ute med några lärarkollegor och åt mat - mycket trevligt!

Kajzza anser att det KAN komma manna från himlen!
När vi gick runt huset för en liten kissetur - ja, då står hon där och funderar (som vanligt) och PLOPP! sa det - så ramlar en älskad kotte rakt ner framför nosen! Hennes min var obetalbar!! och glädjen sen.... Kajzza är kottegalen! Nu i morse tittade hon genast runt på marken vid samma ställe som kotten ramla ner - och låg där inte en jättefin, perfekt i munnen-kotte! Jag är glad att Jessica höll i kopplet - en glad Kajzza är en galen Kajzza!

Edith och Doris är här - inget löp ännu på Edith... *suck*
Den som väntar på något gott - väntar ALLTID för länge!

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med nasjonaldagen. Du får komme hit på vår nasjonaldag 17. mai. Da kan du få gå i tog og vifte med flagg så mye du bare orker:)
    Vi holder tomlene for Malva og Kajzza i dag.Kul med tävling.
    Jeg kan tydelig se for meg Kajzza i skogen da kotten ramlet ned...

    Birgit

    SvaraRadera
  2. Söta Kajzza!!! Hoppas tävlandet går bra idag. Kram.

    SvaraRadera
  3. Älskade Kajzza-gumman. Jag kan riktigt se det framför mig hur hon såg ut när kotten trillade ner :o)

    Majsan

    SvaraRadera
  4. Här har vi löp, mitt i allt pyssel med nyopererat ben, vi hade gärna väntat!

    SvaraRadera