Sidor

onsdag 10 juni 2009

Skolavslutningsdag

Idag, på självaste skolavslutningsdagen, så lyser solen med sin frånvaro!!
Vad märkligt allt blir när det inte blir som det brukar. Längre tid i klassrummen för oss lärare med elever och föräldrar, fikat före istället för efteråt. Sång klassvis istället för i hela huset... i matsalen hade vi avslutning med rektorer, sång av elever i 4:an och av oss pedagoger (stående ovationer från eleverna *ler*)
Utdelning av pris i novelltävlingen - Vendela i min klass vann av alla 3:or! En glad fröken här!

I klassen hade vi lite prat, vi delade ut terminsintyg, en mugg som jag skrivit och målat på samt ett häfte med alla klassens berättelser under terminen. Jag hoppas innerligen att de uppskattar och tar hand om häftet - förstår ni hur kul de kommer att ha att läsa den senare i livet?

Massor med blommor och presenter hem, kramar och tack från både elever och föräldrar...

I mitt hjärta känner jag en enorm frid och ro - jag har gjort ett bra jobb med klassen tillsammans med Elisabeth. Den klass vi lämnar över till nästa lärare är i dag en trygg och glad klass full med livsglädje. Denna klass har haft 5 lärare på 6 terminer, de var otrygga och oroliga. Jag har varit assistent i klassen och för att inte stöka till det mer med ytterligare ny lärare så tog jag över - och det var mycket lyckat!

Tack alla för stöd och uppmuntran!

_________

2 dagar kvar sen är det ledigt som gäller! 5 veckor, jobba 2 och sen en vecka ledigt igen - inte gör det ont precis!

Har nu bara skattepengarna dunkat in på kontot så sticker jag, Malin och hennes kompis (syster säger hon själv) till Göteborg! Liseberg, släkt och vänner ska få besök av ungdomarna och av mig (jag väljer bort Liseberg). Kanske får det bli en tur in på Skara sommarland för töserna... vi får se - ingen stress hem ivarjefall.

Må gott!
jag ska nu vila innan vi har personalavslutning..

5 kommentarer:

  1. Om vi inte hinner ses/höras innan du drar sö´r över så ska du ha det himlans skönt.

    Kram
    Majsan

    SvaraRadera
  2. Skönt med ledigt! Och hoppas barnen får mer bestående lärarresurser framöver. Lillmatte här har haft en enorm tur: ettan t o m sexan samma stabila fröken (och även hjälpfröken i klassen). Tala om att hon är saknad av den unga damen som nu går ut sjuan!

    SvaraRadera
  3. Ha en bra Göteborgsresa. Det är du värd!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det var länge sen..... Läste att ni ev tänkte åka till Skara sommarland..... vilken otäck känsla hihihihi akta er för tjuren!!!!! talar av egen erfarehet......
    Hälsningar
    Marre

    SvaraRadera
  5. Rapport från Drutts veterinärbesök i dag:
    Något öm i ryggen, mycket öm höger tass. Röntgen visade ingenting.
    Jämnt och mycket bra musklad. Knäna jättefina.
    Veterinären misstänkte borelia men provet var negativt. Vi tar om det nästa vecka då det kanske var för tidigt. Metacam tills dess.
    Vi lät bli lugnande den här gången eftersom han snedtände sist men han var superduktig under de jobbiga röntgenundersökningarna.

    Kram

    SvaraRadera