Sidor

söndag 3 oktober 2010

Söndag

och kursdag för Drefvikare! 2 stycken kom - kullbrorsorna Lakrits och Jarvis. Jarvis har jag inte sett sen han flyttade hemifrån - jättekul att ni kom Hanna och K-J!!
Jarvis med familj följde med upp för rakning av nos och tassar och valptitt. Jag fick också hjälp att fotografera de små - så nu väntar vi på att ett mail med bilder dunsar ner! Nu kan de inte vara dags eftersom de är på väg till pendeltåget - så jag får väl tya mig ett par timmar....

Jättemysigt hade vi - lite träning med kontakt vid stolpar, uppletande och passivitet. Sitta en stund och prata ute och på det promenad utmed sjön. Hanna pratade svamp så vi gick ner i "min" svampskog - och på 20 minuter ungefär plockade vi ca 1 liter som Hanna och K-J fick med sig hem.

Nästa gång är sista gången med kurs för Drefvikare - medtag korv att grilla! Vi drar igång grillen på ängen - en skön avslutning! Är vädret inte med oss - steker vi dem hos mig och avslutar inomhus.


Precis när jag skrivit klart här kollar jag mailen och tror ni inte att jag fått en hälsning från 3:e brodern i kullen - Winnie! Så här kommer ett kort på honom *kul*. Winnie är till höger, till vänster är "storebror" Monty, tack Gun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar