Sidor

onsdag 28 april 2010

Skräptanten rapporterar!

Igår, mitt i min planering så hoppar mitt högra knä ur led. Jag rasar ihop i badrummet, dunkar ryggen i badkaret...
Jag fick knäskålen på plats igen (smärta som inte går att beskriva i ord), tar mig till vardagsrummet och börjar ringa för att lösa kvällen...

Kursen inställd, Malin hem och rastar hundarna, får skjuts till akuten av sjuk Monica. Det tog inte mer än 2 timmar innan allt var klart - helt galet snabbt!

Kryckor, värktabletter och stödbandage.

Jag som var så välorganiserad för en gångs skull. Kan det vara därför?

Nu måste jag alltså förlita mig på mitt utslitna vänsterknä/ben. Blä

Idag har jag fått hjälp att valla hundarna - tur är att de är så snälla att de är lugna inne. Susa har tagit en liten runda och höll på att slita ner datorn *gulp* men nu ligger de snällt och sover.

Sovit en timme på soffan - välbehövligt!

Imorgon blir det då sjukhuset för att få ut bandaget. Börja packa inför Värmlandsresan.
På fredag kommer Tina och hämtar mig eftersom jag inte kan köra själv just nu.

Väl mött alla valpköpare som kommer!
Jag hoppas ni förstår att jag inte kommer vara jätteaktiv i någon skog - utan jag förlitar mig på att vi alla hjälps åt och aktiverar hundarna

/Halta Lotta

4 kommentarer:

  1. Men uff da, - noe så trasig :-( Håper kneet ikke gjør altfor ondt. Vi må jo forsøke å få deg ut i de Värmlandske skoger på lørdag, og så får du sitte der og dirigere oss og hundene omkring...

    SvaraRadera
  2. Sicket elände! Och vi som ska till Helsingborg.. Annars hade jag kunnat erbjuda en helg i Kallhäll m mat och rastning av (o)djur :-) Krya på knäet.... Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Men hoppsan! Hoppas Du inte har alltför ont. Du får väl vara arbetsledare i Värmland, synd det är så sabla långt bort. Det bara blev för mycket/för långt att resa igen nu. Själv ska jag vara barnvakt till 10-månaders bonusbarnbarn en dag i helgen./Anna-Carin

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det blir en bra tripp trots det onda.
    Ha en riktigt kul och trevlig helg.
    /Majsan

    SvaraRadera