Sidor

lördag 3 april 2010

Påsk!

Först ska jag erkänna - jag tog fel på dag när de fyllde år! Självklart är det den 30/3 inte 31/3! MEN däremot fyller Edith och Doris 3 år idag! Grattis till dessa 2 lakritstroll och deras familjer.

Igår blev det frisering av Forsfararens Zalmiak "Lipton" han visades idag på Älvsjömässan - 1:apris och HP. Snygg som få är han!

Efter friseringen igår blev det en timmes promenad inkluderad lydnadsträning. Gick bra! Ja bortsett från att Kajzza bara går iväg och hämtar en pinne mitt i allt... tja, säger inget - hon är som hon är!

Efter förmiddagen på mässan och pratat med pudelfolk åt alla håll och kanter så har vi nu varit ute i 1,5 timme i skogen. Med var Sussi och hennes 3 pudlar. Superskönt!! Enda smolken i bägaren var Monyas framfart mot annan lekande hund - hon lyckades desstuom få med sig övriga hundar. Behöver jag säga att jag blev arg? Särskilt som hon sticker inte bara en gång utan 3!! Sen gick hon så fint med mig resten av rundan, lös men valde att hålla sig bakom mig. Hon upptäckte att håller man sig på god fot med matte får man torkad kycklingfilé.

Imorgon kommer jag ha lite påskfirande här; Jessica, Joel och Emma kommer hit och äter med mig och Malin.
Jag ska nu stoppa in rostbiffen i ugnen - blir en tjälknöl - gott!

1 kommentar:

  1. Vi ser verkligen fram mot ett besök från Druttskrutt-familjen!!!

    SvaraRadera