Sidor

onsdag 20 juli 2011

Semestertider..

därav inte lika frekvent bloggning!
Livet lunkar så sakteliga fram här hemma, semester betyder sänk farten! Jag kämpar med det...

Det blir en del skrotande i skogen, hundarna springer och jag äter blåbär.
Idag har jag varit hos en gammal granne som inte tar hand om sina bärbuskar. Sussi fick ihop 1kg svarta vinbär och jag tror att det var vad jag plockade förra veckan där. Vidare kom jag hem med 1/2 hallon som blev 2 burkar sylt. Ca 1kg krusbär.. om jag tror hamnar i frysen.. Rabarber - det blir ivarjefall kräm till frukost imorgon!

Hemma hos oss är just nu min foderhane "Rufus". Han ska ställas ut på lördag och familjen har åkt iväg med husvagnen.. Tufft säger han - brudarna säger ifrån och jag med. En riktig drummel men så mysig! Han stannar liksom inte förrens det verkligen tagit stopp! De andra bromsar in strax innan stoppet.. Är ni med på skillnaden?

Imorgon dyker Penny upp hit, fodertik även hon ska ställas ut på lördag.  På fredag i som det ser ut regnväder ska alltså Rufus, Penny och Mimmi göras iordning... känns sisådär när man då vet att vädret blir ostadigt!

Härligt dock att få träffa utställningsvänner igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar