Sidor

söndag 10 juli 2011

En dag i Roslagen!

Åkte hemifrån vid 09.00 för att köra upp till Jägarhyddan, utanför Edsbro. Där befann sig Sofia med Bosse (D's Aston), de skulle tävla rallylydnad. För mig en helt ny sport.. jag har provat lite men känner mig hel novis. Jag har ställt frågor om och om igen till Sofia - tack för att du orkade svara och för att du så snällt förklarade för mig!
Sofia med alla hundarna!

Mitt i allt så känner jag igen en person... Tove med Tungels Kardemumma. Kardemumma aka Charlie tävlade på eftermiddagen men hon tävlade innan med sin aprikosa mellanvars namn jag givetvis inte kommer ihåg, men fått mig påmint! Fido förstås!. Så - Tove ser du detta får du hojta, film finns, dock svajig pga taskig filmare..

Efteråt tuffade jag vidare till självaste Norrtälje och Malin Hult. Där fanns hennes söta Studsa och Studsas 4 små valpar...

Vi fikade och babblade *ovanlig företeelse..*
Efteråt gick vi en liten promenix och mötte på riktigt läbbans djur - Gutefår! Alla skällde ut dem UTOM Kajzza... för hon bjöd upp fåren till lek... Tänk den hunden reagerar aldrig som jag tänkt och trott..




2 kommentarer:

  1. Dottig liten Kajzza! Selma brukar göra ivriga lekinviter när vi träffar hästar. Fast de är lite tröga att hänga på tycker hon :-). Och så roligt att träffa Malin! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul det var att ses igen! Min aprikosa heter Fido (mallanpudel :-) och du får jättegärna maila filmen till mig.
    Charlie gick sen in och glänste på plan. Han fick ju vänta hela 8 timmar på att få komma till start, men tack vare sin arbetsglädje så drog han till med en nästan felfri runda, 95 av 100 poäng!
    Vi ses!

    SvaraRadera