Sidor

fredag 26 mars 2010

Fredagkväll...

Hem från jobbet och en tur till Bauhaus... ut med hundarna - skönt med en tur ner på Mulleängarna. När vi går hemåt så "lurar" Kajzza iväg Susa ut i skogskanten. Att säga är ju att Susa är född i oktober och har inte sett annat än snö... så när hon nu dundrar ut i buskarna och upptäcker att jag är för långt bort. Hon genar - rätt ner i det som för nån vecka sedan var is... NU var det ett vattenfyllt dike! Tala om rolig min på henne - och som jag skrattade!
Nåväl - skrattar bäst som skrattar sist... bara att stoppa liten donna i badet. Fy, vad det var skitigt vatten. Nu ligger hon är fluffig, ren och klippt OCH trött!!

Med andra ord - min fredag blev räddad!

1 kommentar:

  1. Susa-flickan då, men namnet förpliktar ju. Så om man ska susa fram kan man inte alltid hålla koll på sakernas tillstånd förstår jag :D

    Appropå bada så behöver Zweetie klippas. Kanske vi kan få en klipptid efter påskhelgen??

    Kram

    SvaraRadera