Sidor

måndag 8 februari 2010

Malva informerar!

Jag är störst bäst och vackrast!!

Matte är superimponerad av mig... och?! Hon snackar om att jag hade kul och skötte mig bra - gör jag inte alltid det?? alltså, jag bara undrar?!

/Malva

Matte informerar:
Malva "kapitulerade" på bordet under lördagen - m a o, hon kopplade av och stog ordentligt. I ringen på söndagen var hon härlig. Hon var positiv, svansen gick i ett och yrvädret stog still när man bad om det - däremellan, när det var andra som bedömdes, då fick hon ha dragkamp och snurra etc. Malva fick en slät etta - med fin kritik. Oplacerad i klassen - men vad sjutton, hon är inte utställd på 2,5 år och oj vad hon hade kul. Sanning att säga - jag hade minst lika kul!

Med dit var Monya - med hem var bara Malva. Monya bestämde sig för att semestra hos Annika och Lelle. Ett mycket kärt återseende Lelle och Monya emellan!

Jag och Monica åker ner till Göteborg 1;a helgen i mars, vi ska ställa ut Susa och Mimmi. När vi åker hem så följer brun med igen.

HELGEN 13-14 MARS!
Då blir det lydnadshelg på Gubbängen, alt plats om det ej går kommer.
Denna gång för er som vill börja tävla i lydnad.
Det krav vi har är att ni vill tävla men inte kommit igång.
Instruktör: Lelle Falheim, Göteborg
Ansvarig: Leone Nyman (jag)
Kostnad: 300kr
Tid: 10-14 med lunchpaus.
Anmälan till mig på drefvikens@hotmail.com senast 5/3 - antal platser 8-10st

Helgkurs för tävlande ekipage klass 1-3 kommer i maj!

3 kommentarer:

  1. Åh, så spännande med lydnadshelg... Räknas vi fast vi har tävlat? De resultaten berättar vi inte gärna om... (Den som trots det är intresserad kan ju alltid kolla hunddata...:S)

    SvaraRadera
  2. Yeee, där kvalar vi in... ja, det får ju lov att bli Noa som kvalar denna gång ^^,

    SvaraRadera