Sidor

söndag 20 september 2009

Monya hemma, valpträff och sönderslagen bil... på typ 24 timmar



Nu är då äntligen vår bruna docka hemma igen. Tack snälla Annika och Lelle för att Monya har fått vara hos er.


En glad låååånghårig tjej mötte mig vid tåget i fredagskväll. Men så lycklig!


Hem till Annika och Lelle, fick supergod mat: fläskfilegryta med gula kantareller och vildris samt rött vin i glaset... På plats hade jag även deras storpudel, Gimli hos mig - vi tycker lite om varandra han och jag *ler*


Vi mumsade friskt av maten och senare ost och kex - och den eftertraktade fikonmarmeladen! Sen blev det nanna av! Trött..
Lördagen, kaffe och macka och sen ut och frisera Monya - från
överväxt T-60 - till en continental med lite för lite i toppen (Vildas framfart hade satt sina spår... avdragen topp och tyvärr ett sår - men det läker!).

Fotograf: Annika Gripencreutz






Idag har vi varit ute på Dalarö och haft valpträff, Kajzzas uppfödare, Sussi tillika min bästis hade valpträff - 15 hundar och ägare mumsade grillad korv, gott fika och testade på personspår och blodspår. Hundarna rejsade vilt runt med varandra - de yngsta lite drygt 4 månader och de äldsta "äkta" Forsfararna har hunnit bli dryga 4,5 år. Supertrevligt - tack Sussi!!




När jag väl landat hemma, brett ett par mackor och ska vila i soffan när nu hundarna var nöjda efter dagen - ja, då ringer telefonen: Hej, det här är från Södertörns polisen.... *gulp* Jo, du har fått din bil sönderslagen!! NÄE dra mig baklänges!! Det vara bara att sätta på sig jackan, ta med sig tape, plast och kniv och sen åka ner med hissen och gå till bilen - och mycket riktigt rutan var sönderslagen.... inte nog med det - de hade dessutom knäckt vid ratten - så jag kan inte själv köra den till verkstan utan måste anlita bergare - skit och helvete! (ursäkta språket!).




Jaha, imorgon är det måndag och jag kan inte ta mig hem på lunchen..... ringer Tobbes nya matte, Monica, - självklart hjälper jag dig!!! Mina barn går ner och möter dig och tar hem nycklarna - på med ytterkläderna igen, koppla hundarna och ut... Nycklarna är nu levererade - hundarna får komma ut och så ska jag då imorgon ringa verkstan (vilket skulle gjorts ivarjefall) och försöka få snabb tid för lagning!




Får jag lägga mig i soffan nu då??

8 kommentarer:

  1. snygg, snyggare, MONYA!!! Underbara hundjäkel... (:

    SvaraRadera
  2. Heja syrran! Vilken frilla du har fått! Tjusig värre. må jag säga. Matte är i a f glad att jag är i snagg för jag har fått nå´t krångel som kliar igen.
    Otur det där med bilen. Skogås verkar vara ett farligt ställe att leva på. Men här är också farligt: vi träffade en kaukasisk ovtjarka idag.

    SvaraRadera
  3. Tur att det löste sig i morgon! Se nu till att få in bilen på verkstan...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Typiskt med bilen!

    Ååh, vad avundsjuk jag är på att få gå på rolig valpträff! Jag får väl muta Sussi med kakor eller nåt, så jag också får vara med på ett hörn.... :)

    SvaraRadera
  5. Nej men fy vad trist! Att man inte ska kunna få ha sina saker ifred :o( Skönt att det löste sig med rastningen av hundarna och så hoppas jag att det går fort att få bilen lagad.

    Och Monya är bra fin i sin nya frisyr.

    SvaraRadera
  6. Usch vilken otur!! Jäkla ligister, tur att dem inte tuttat eld på bilen i alla fall, sånt håller dem på med här i Gbg. Tack för i lördags! Vilka mysiga hundar ni har, du och annika! Kramar!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att få hem Monya men f-n för bilen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hm, fattar inte varför det mesta skall hända dig??
    Alltid är det något, kram på dig och vovvarna, nu är väl bilen på verkstad? vad jag förstår. kram Jane

    SvaraRadera