Sidor

torsdag 17 september 2009

Imorgon, fredag - äntligen!

Imorgon åker jag till Göteborg för att hämta hem Monya. Jag har aldrig varit med om en så odrägligt lång vecka någon gång!
Nu är bara skräcken att missa tåget... Jessica kör mig troligen in till central-stationen - sen om jag får sitta där i en timme och vänta - det gör ingenting!!!
Köpa en bok, korsord och bara filosofera på tåget, det är så nödvändigt efter en slitsam början på terminen.

Annika ska imorgon bada Monya och så ska jag ha privat klippkurs på lördag. På lördagen kommer dessutom Lisa förbi hos Annika och Lelle - Lisa ska hälsa på Monya och mig, så får vi se om det blir en valpköpare eller inte.

PM till pudel-SM har kommit. Jag anmälde båda hundarna till både lydnad och agility - Malva är nu struken på allt. Håll nu tummarna för att inte Kajzza bestämmer sig för att börja löpa nu denna vecka!

Kajzza och jag har börjat om med att ligga på kommando - godis, godis och godis så börjar nu lite fart komma tillbaka, när det är liggande i grupp - under gång - nä, där tar vi hjälp.
Men först ska Kajzza sluta nysa!! Jösses att hon har sin långa näsa kvar efter alla nysningar ner i backen!

Malin, min yngsta förmåga, kämpar tappert på i skolan och tar för första gången på länge ett ansvar för sin skolgång och faktiskt så tar hon hjälp utanför hemmet! Ett mycket stort steg för denna tjej! Heja på Malin!

Nä, ut och kissa hundarna för kvällen... och så räknar jag in de sista timmarna innan jag sitter på tåget - 19,5 timmar kvar!

Hej hopp i galopp!

1 kommentar:

  1. Åh, såg bild på Monyas nya frisyr.. snyggt!

    Vill du ha träningskompisar vet du var jag finns... ;P

    SvaraRadera