Sidor

fredag 13 november 2009

Nyrakade näsor..

och tassarna har också fått smaka rakapparat - OJ så lätthanterliga de är!
Imorgon kommer kameran fram igen - batterierna orkade inte fota något idag. Varför är det alltid så - när det är som bäst motiv ja då är antingen inte kameran med eller så är batterierna urladdade!

Medan jag rakade tassar och nosar så fick det halka runt på vardagsrumsgolvet - det var läbbigt! Så nu har Edith matat de små de brottas i valplådan och har mat i skålen - de verkar tämligen nöjda :)

Imorgon, lördag, kommer första blivande valpköparna hit och besöker valparna. Jättekul att äntligen få träffa alla på nytt och även för första gången.

Monyas småttingar... ja, inte vet jag om jag ska kalla dem småttingar längre. De har vuxit på sig bra och är mer och mer aktiva. Nu under helgen ska de få sina små näsor lite rakade så får vi se vad som döljer sig under allt lurv.

Många tycker säkert att jag är fånig som rakar dem så tidigt - men jag vill ju se vad som döljer sig under pälsen och så har de vid flertalet tillfällen blivit rakade och jag tror att det är av godo längre fram i livet hos sina nya familjer. De är förhållandevis vana vid rakning och hantering.

Nu tar vi kväll, imorgonbitti är det tvättstugan som gäller 07.00! Häpp

2 kommentarer:

  1. Absolut! Drutt beter sig exemplariskt när man rakar nos och tassar och är även i övrigt mycket lätt att hantera på bordet. Jga har ju en annan som försöker komma undan på alla sätt och vis...

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Du är jättebra på att lugnt och fint vänja hundarna vid hantering. Vippe är en pärla på det och han har ju fått lite bildning hos dig :).

    SvaraRadera