Sidor

måndag 14 september 2009

Snuviga och nysande hundar och en 23-åring!

Nåt går här i området - nysande hundar - och vi snackar NYSNINGAR! att inte Kajzza blivit kortnäst som hon nyser och kör nosen ner i asfalten när vi är ute!

Just nu blir det som mest 40 min strosande promenader - Kajzza är faktiskt påverkad av sin snuva och Malva ska ju ta det lugnt - samt att hon börjat nysa idag.

Hoppas nu innerligen att de frisknat till innan jag kommer hem på lördagkväll med liten Monya.

Sitter här på 4:e våningen och tittar ut på talltopparna och lyssnar på barnen som tränar fotboll på grusplanen nedanför. Ja, tittar och tittar, jag vet att de är därutanför talltopparna för nu är det mörkt!
Lite kyligare är det också - fötterna lite svala - beror givetvis på att jag har balkongdörren öppen..

Tänk när Jessica skulle spela fotboll i förening... gick bra ett tag men sen ville hon inte - Vi undrade ju givetvis varför, för hon tyckte det var kul - Nääeee, sa hon, typ 7 år gammal... man blir svettig!! - HÄPP denna tös fyller idag 23 år! GRATTIS min stora tjej! <3
Imorgon är det kurs - ska bli så kul att se om de tränat positionen med sina hundar - var ju liksom ingen idé att köra höger, vänster, helt om när inte hundarna vet var de ska vara!
De är så duktiga ekipagen - håll tummarna att åtminstone hälften av dem går ut och tävlar!!

Onsdag - kurs igen! Jag har en äldre dam där med sin första hund - de är jätteduktiga - men jag har fått ta ner mig själv på riktigt basic nivå. Här gäller det att få matte att förstå att ha hund och berömma när hunden är i bra position. Inte strikt men där det fungerar för dem båda 2.

Det är verkligen en utmaning att ha 2 kurser med olika nivåer.

4 tapetvåder är uppe - imorgon ska åtminstone 2 till upp... segt - men sakta går det! jag räknar med att alla är uppe under torsdagen. Det går ju fort när man väl kommer igång - men just nu orkar jag inte öppna ny rulle tapet så det får vara!

Nä, nu ska jag sätta mig i soffan igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar