Sidor

torsdag 10 september 2009

Senaste nytt..

Edith är nu inne i dygn 22 - i slutet av förra veckan mådde hon lite illa och hon är lugnare än annars. Det låter positivt tycker jag.

I slutet av september blir hon ultraljudad, troligen följer även Monya med på ultraljudet - lite tidigt för henne - men vi testar och ser om vi ser något.

Den 18:e september tar jag tåget ner till Göteborg och hämtar hem Monya - jösses som jag längtar! Det ska bli riktigt kul att se hur hon reagerar och hur hon reagerar när hon möter mor och faster här hemma.

Malva var igår hos neurolog - hon har troligen ett diskbråck. Så nu är det verkligen vila som gäller... jag kan inte förstå varför veterinären flinade när hon sa det... fröken Malva är INTE lätt att ha lugn! Metacam ska hon ha en gång om dagen tills utredningen är klar. Inom en månad blir vi kallade för magnetröntgen. Historien Malva och hennes nacke fortsätter

4 kommentarer:

  1. Otroligt tråkigt med diskbråcket! Hoppas att det ska ordna sig till det bästa. Vi håller alla tummar och tassar.

    Angående träningskompis... vi är mycket intresserade :)!

    Angående er tävling... Nu har jag tittat på¨er film som är upplagd upp på Youtube. Det såg mycket trevligt ut! Trevlig hund och trevlig matte!! Fin kontakt. Kanske ska du dra upp henne lite mer innan tävling så är ni hemma! Hon är ju den lugna typen *puss i pudelpannan*. Kram från oss!

    SvaraRadera
  2. Aaaah, var hon trött *puss i pudelpannan igen*!/E

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt att det var diskbråck, men skönt att ha fått en ordentlig diagnos att arbeta utifrån.

    Ses i kväll
    Majsan

    SvaraRadera
  4. Diskbråck, vad tråkigt. Och ja hålla dem lugna, det vet jag allt om, det går inte!! jämt iallafall. Sådan mor sådan dotter

    SvaraRadera