Sidor

söndag 16 oktober 2011

Äntligen..

Börjar jag hämta mig efter en tuff sommar och numer höst. Belindas sjukdom har varit en jobbig tid inte bara med att hon opererats och hennes envishet för att bli bra. Utan också för mig som uppfödare, beslut ska tas och många funderingar fram och tillbaka - men nu känns det som att jag börjar komma på banan igen.
Rufus - Drefvikens Behind the line, är inte längre i min ägo utan jag har skrivit över honom på Eva Strandljung. Jag hoppas att Rufus kommer ut i ringarna till sommaren 2012 igen - för det är en förbenat snygg hane! Gemensamt kommer vi att röntga honom längre fram och OM det visar sig att någon är intresserad av att låna honom kommer vi diskutera detta tillsammans Eva och jag.

Mimmi kommer nu i dagarna att paras och jag ser med tillförsikt fram emot en ny kull.

Penny lilla skruttan börjar bli stor! Hon kommer att visas officiellt på Hundmässan i december som junior! Huvva så nervöst...

Malva, Kajzza och Monya ska med mig till Vallentuna BK nästa helg (22/10) för att tävla rallylydnad. En superrolig sport om jag får säga det själv - men fy så svårt att agera när man är som jag hårt drillad i lydnad där man inte får prata med hunden, klappa sig på benen etc.. men nu börjar jag komma igång!

Malva närmar sig de 8 år! Och DET mina vänner är oerhört stort för mig! Ingen av mina tidigare hundar har blivit äldre än 7,5 år. Cancer på boxrarna och på storpudeln en enveten fästing som blev till kronisk erlichia (heter nåt annat idag).

En trevlig solig höstsöndag önskar jag er allihop!

4 kommentarer:

  1. Tänk att Målvakt börjar närma sig en sådan aktningsvärd ålder. Hon kommer nog alltid, i mina ögon, vara lika gammal som första gången jag träffade henne

    SvaraRadera
  2. Målvakt=Malva j*kla android som ändrar vad man skriver

    SvaraRadera
  3. Rufus är nedklippt nu och har fått rusa av sig ordentligt i Vidjas svampskogar, han knycker kantarellerna ur korgen och tuggar i sig de han hittar på marken <3 Ingen skog i pälsen efter prommisarna och han är jättelycklig. Han är snygg även som nakenfis, och hursom Leone så kommer du alltid att få ha synpunkter och åsikter om honom, som jag alltid kommer lyssna på! För vi hoppas på fortsatt samarbete med dig <3
    Vi lovar att vara rädd om honom och fortsätta ösa kärlek över honom, för snällare och busigare kille går inte att hitta!

    Tack Leone <3

    SvaraRadera