Sidor

måndag 30 maj 2011

Utställning och valpträff!

Alla hälsar Bonnie välkommen










Caro-Line's... chasseur "Penser" <3



Jarvis och jag på utställning


Supertrött Belinda









Tröttaste Bonnie med nyrakad näsa








Nelsson lipar!



Mys med Tina







Anna-Carin högt älskad av Svante och sin egna Nelsson






Fika!








Skogspromenad





Småfrusna innan vi kommer igång!







Vilken helg!


Vallentuna i lördags och ställde ut Mimmi och Jarvis. Mimmi med excellent och plac. 4 i konkurrens. Jarvis vinner unghundsklassen med excellent och CK på det placerad 4 i Bästa Hane med reservCACIB. Heja Hanna till fin hund!



Jag fick även chansen att visa Gertys fina storpudel Spenser (sorry men hans riktiga namn minns jag inte... Caro-Line's Chasseur nånting) han saknar sitt sista cert för att bli champion. Denna dag räckte det till excellent men utan CK.



Söndagen bar iväg till Enköping, hem till Lotta med Drutt och Edison - Monyas brorsa.


Det var dags för valpträff!


Dit kom: Anna-Carin med Nelsson (Boden), Agneta med Bonnie (min Susa som fick ett nytt toppenhem), Eva med Rufus, Tina med Edith (mamma till Mimmi och Jarvis) samt Hanna och KJ med Jarvis.


En början med fika och på det en skön timme i skogen med lite godisuppletande och bara njuta av lugnet.


Min tanke var att göra mer övningar - men hur viktigt är det inte att bara prata, umgås och njuta av hundarna, naturen och varandras sällskap?!

Tillbaka blev det att beställa pizza och mer bara njuta av sällskapet.



För mig denna dag var den stora happeningen att få träffa Bonnie. Jag tror alla håller med om att jag totalt tappade all sans och vett när jag såg bilen rulla in på gårdsplanen! Tårarna fullkomligt sprutade!


2 av alla pudlar utmärkte sig mest - Drutt med sitt humör.. kan konstatera att han och Monya fortsätter köra eget rejs.. tumme i ögat för att få dem att lyssna! Drutt passade på att göra hål Jarvis tass.. aj sa han och linkar nu på 3 ben..(precis NU i skrivande stund får jag SMS - Tassen är okej!)

Kajzza - äckelpottan rullade sig i nåt superäckligt - så.. tack Lotta för lån av badkar och schampo!



När vi åker hem så ringer Tony som har Kasper, Belinda och Rufus bror - Kasper ligger på Bagarmossens Djursjukhus med fraktur på ena bakbenet. Jag har idag pratat med Tony som meddelade att han tyvärr inte blev opererad idag utan fått komma hem och vila över natten och ska tillbaka imorgon för op istället.


Nedrans försäkringsbolag som Tony pratat och förhört sig med OM det är bästa möjliga försäkring han har nu - svar: JA! men icke sa nicke... det saknades försäkring för rehab! Förbannat vad knepigt det blir. Dock rätt årstid då han kan simma i sjön ivarjefall.



Ser nu fram emot torsdagen när det är dags för utställning igen - då med Mimmi, Penny och Aston.

Jarvis kommer på torsdagkväll och bor här hos mig till måndag.


Fler planer på utställning blir det... men nu får det allt räcka för denna gång..

4 kommentarer:

  1. Oj så tråkigt att Kasper har fått en fraktur. Hoppas allt går bra vid OP. Härligt att Bonnie dök upp, förstår att det knep lite extra i hjärteroten då.

    Kram
    Majsan

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag det blev med "valpträffen"! Nelsson var helt utslagen hela vägen från Stockholm till Boden.

    SvaraRadera
  3. Tack för en superhärlig dag.

    Tror ni förstår nu varför jag flyttat...

    Men aja baja Leone. Kajzza är ingen äckelpotta. Hon är universums ljuvligaste varelse.

    Puss på nosen

    SvaraRadera
  4. The Strandljungs31 maj 2011 kl. 21:51

    Vi bockar och tackar.

    Vilken fantastisk uppfödare du är Leone, och vilka härliga valpköpare du har!! Lotta ska ha tack för att hon öppnade sitt hem med den underbara trädgården, för alla oss och alla hundarna. Stackars lilla Drutt som inte kunde njuta som vi andra. Waow det var verkligen en avslappnad dag!

    Själv fortsatte jag till barnkalas på Andys lekland i Sickla och åkte rutchkana så jag hade mardrömmar på natten, hehe.

    Rufus och Svante var ganska avslappnade när vi kom hem.

    SvaraRadera