Sidor

onsdag 4 november 2009

Sitter en stund vid datorn och lyssnar..

.. på Monyas valpar som får mat av mamma :)
Edith ligger nedanför mig - hon har slutat att vara hos valparna hela tiden. Nu är det att mata, tvätta och på natten sova där. Monya har börjat så smått lämna sina som idag är 1 vecka gamla.

Tiden går fort - Ediths små liv är 2,5 veckor gamla och har fått ögon och även hörsel (nu är det slut på lugnet). Ikväll har de fått smaka lite färs, 2 provade ordentligt och tyckte det var mumsigt, en smakade och sa nej tack inte idag. Den 4:e vred bort huvudet och somnade om. Vi provar igen om ett par dagar så får vi se om intresset är större.

Jag ska göra några tappra försök att fotografera valparna - men ikväll hinner jag inte. Jag ska pyssla. Vi har nämligen på vår skola bjudit in grannskolans fritidspersonal på pyssel/lekkväll och samkväm.
Och givetvis är man i sista sekund med att göra pysslet!
Jag hoppas att min idé går att utföra och att den blir ungefär som jag tänkt mig...

2 kommentarer:

  1. Vilken spännande tid, så kul med bilder!

    SvaraRadera
  2. Ja många foton vill vi se och det där med sista sekunden tror jag är allmänmänskligt även de som planerar allt i väldigt god tid gör saker i sista sekunden.

    Ha det så gott

    SvaraRadera