Sidor

lördag 25 april 2015

Mycket händer..

Vi har massor av kul på gång här hemma!

Utställningar förstås - men det har ju med åren blivit lite av vardagsmat.

Att jag dessutom tagit upp och dammar av gamla kunskaper i lydnad och bruks med hundarna är så roligt att jag nästan blir prillig *ler*.

Zilla och jag började i torsdags tävlingslydnadskurs för Veronica Räntfors i SPK Stockholms regi. Känns oerhört spännande och hon får nog stå ut med babblande mig. För jag har frågor och funderingar i massor.

Zilla är en rolig liten tös att jobba med, suger i sig allt och är så lycklig.
Än roligare är det att på promenaderna jobba in henne vid sidan och berömma - helt plötsligt har jag en oerhört alert Vira också!

Blir jobbigt detta att matcha Tore, Zilla och Vira i lydnad - men utmaningar har jag aldrig varit rädd för förut...
Alla 3 har automatiskt intresse för att bära utan att tugga och håller fast så fint. Nu jobbas det på stadga.

Ingångar och raka sättanden samt höger/vänster om är läxa till på tisdag. Några omgångar ska jag väl hinna med...

Spår har vi kört Zilla,Tore och jag - diskuterat med brorsan hur att göra, tänkt om och tänkt igen, försöker hitta den väg som passar oss bäst. Men spårintresse har de!

Tore har fått prova på uppletande och jisses så noggrann han är, svårt att bryta honom bara för att dirigera om - men det får bli en ny diskussion med högt ärad bror som faktiskt är långt mycket mer kunnig inom bruks och lydnad än vad jag är!

Vad mer...

JO, mail och sms till samtliga valpköpare kommer - men 6 juni blir det en valpträff! Ni som inget har inbokat än och känner er sugna på att komma - lägg åtminstone datumet på minnet.

Ha en skön vår!

2 kommentarer:

  1. Så roligt med er träning! Hör av dig om du vill ha spårsällskap någon gång. Det vore skoj!

    SvaraRadera
  2. MIn dator lever ett eget liv som styrs av nån annan än mig, Jag hade skrivit en låååång kommentar o plötsligt försvann den bara. Nytt försök:
    Vilken energi du har, Leone! Låter så kul med lydnadsträningen och allt annat. Här stannar planerna vid att få igång cykeln -ett projekt i sig pga skevhet i bakhjulet, punka och rasslande nav - så att åtminstone lilla K kan få röra sig i lite högre tempo.
    Valpträff..... njae, inte den här gången. Gissar dessutom att du siktar på de lite yngre valparna och inte på veteran-Nelsson. Ha det bra i vårsolen och lycka till med alla planer! /Nattugglan i norr.

    SvaraRadera