Sidor

söndag 16 januari 2011

Drefvikens Ascot

Har startat första lydnadstävlingen!


Hei Leone

Lilleman Ascot har tävlat i Lkl1 for första gången idag. Vi fick ihop 142 poäng och ett 2:a pris. Vi blev 6:a av 12 startande.

0 poäng på platsliggningen (grannhunden reste sig upp och "stilte" sig över Ascot, då reste sig Ascot också. Vi fick göra om momenten med 2 andra hundar efteråt, men då var han så stressad och osäker att han började pipa med det samma jag la honom och efter halva tiden reste han sig.

9 poäng på linförighet och helhet, 10 poäng på tandvisning och inkallning, 8 på hopp över hinder och avståndskontroll (i Norge har man avståndskontroll i lydnadsklass 1). Så fick vi 7 på platsliggning med halt. I Norge har man kvar att man gör en halt, lägger hunden och lämnar. Ascot reste sig upp med det samma jag kom tillbaka men jag var snabb och säga "sitt upp", han hade annars satt sig helt upp på egenhand och då hade det blivit 0 i betyg. 6 poäng på ställande under gång. Han stannar fint men trippar med bakbenen medan han står (som sin mor). då jag kom tillbaka hade han trippat ett halvt varv runt sig själv.. Men allt som allt är vi nöjda med dagen. Han håller konsentrationen och fokus under hela programmet!

Birgit jag hoppas översättningen blev okej!

Jag är oerhört glad och stolt över att Drefvikens första hund är ute på banan inom lydnad.

Näst på tror jag blir Ascots bror Bosse...


3 kommentarer:

  1. KUL!
    Vi ligger lite lågt här - men på onsdag börjar rallylydnadskursen, sen ska ni få se på lydnad!

    SvaraRadera
  2. Jäklar vad lydig han blivit, sade hussehusse i dag om mig. Så det så. Men säg det inte till någon.

    SvaraRadera