Sidor

måndag 7 september 2015

Vilken helg

En annorlunda helg.

I lördags sol och som vanligt trevligt umgänge när man tävlar rallylydnad.
Tore och jag debuterade ihop och skrapade ihop 66 poäng, 70 är godkänt.
Vi tar med oss att öva vänstersvängar - Tore förstår inte vitsen med att kunna snurra vänster runt med mig utan just denna dag fattade han att om jag stannar så ska man sätta sig... detta med att han satte sig gav 10 poängs avdrag och då 2 gånger.. 20 onödiga poäng att missa.

I söndags - ösregn ömsom duggregn. Jag trotsade vädergudarna och åkte till Gubbängen där pudelklubben arrangerade en drive-in utställning. Vira behöver träna att trava med mig och inte leka grävskopa eller hoppetossa.

Tror ni inte att tösen denna dag väljer att uppföra sig ypperligt och avslutar dagen med att vinna hela alltet!

Förundrat skakade jag på huvudet med orden "jag skulle ju bara träna".

Det känns bra att pausa Vira nu till slutet av månaden medan Tore och Monya nu till helgen tar sats och springer sista gången utomhus i år. Med till Högbo bruk åker Elin och vår Svea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar