Sidor

tisdag 2 juni 2015

I helgen hände det äntligen!

I helgen hände äntligen det som de flesta som ställer ut drömmer om!

Trägen vinner heter det - men faktum är att Tore och Zilla har jag förvisso ställt ut mycket men ändå inte nött som en galning med..

I lördags på Pudelklubbens rasspecial i Hammarskog, Uppsala så tog Tore sitt sista cert och blev i och med det svensk utställningschampion. I regn och rusk blev han 2.a bästa hane.

Zilla blev då 4:e bästa tik vilket var kanonbra!

I söndags åkte vi tillbaka mot Uppsala men fortsatte till vackra Österbybruk. I blåst och mindre regn blir Tore återigen 2:a bästa hane, han vann championklassen - kändes oerhört speciellt att få gå i den klassen.
Det roliga sen var att få gå in och visa Zilla och jag lovar att det var många mycket bra tikar med! Domare Ann-Charlotte Hillberger suckade, funderade och jag tror nog att hon även inombords våndades svårt - åtminstone lät det så..
MEN hon väljer att i bästa tik placera Zilla främst - vilket då gjorde att hon fick cert, cacib (internationellt cert) och blir champion även hon! Hon avslutar dagen med bim - att hanen vann över henne gjorde ingenting för det är en oerhört fin vit hane.

Det roliga i allt detta är förstås alla vänner som tjoat och hejat men absolut störst var att min yngsta dotter var med för första gången på många år och visade hund även hon, storpudel, att hon är med just denna helg när båda mina krulltottar blir champions är faktiskt oerhört häftigt.

Ödmjukt tacksam för all support och alla fina ord jag fått under helgen och dagarna efter!
Glad så det förslår med Drefvikens she loves me "Zilla"

1 kommentar: